AKTS - Girişimciler İçin Finansal Okur Yazarlık ve Mevzuat
Girişimciler İçin Finansal Okur Yazarlık ve Mevzuat (MAN328) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimciler İçin Finansal Okur Yazarlık ve Mevzuat | MAN328 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Günümüzde her birey mesleği ne olursa olsun herhangi bir şekilde ekonomik çevrede özellikle mali ve iktisadi konularla günlük olarak karşılaşmaktadır. Kazanç elde ettiği veya herhangi bir şekilde bir harcama yaptığında mutlaka vergi yükümlülüğü ile karşılaşmakta, herhangi bir hizmet alırken/ satarken mutlaka bir belge kullanmak zorunda kalmaktadır. Kiracı olduğunda veya kiralayan olduğunda yine bazı vergi sorunları ile karşılaşmaktadır. Yine yeni bir işletme kuracağı veya kurulmuş bir işletmenin sorumlusu olduğu zaman hem vergi yasaları ile hem ticaret ve diğer yasalarla belirlenmiş yükümlülükler ile karşı karşıya kalmaktadır. Eğer girişimci ruhu ile bir ticarethane kurmuşsa veya kurmak istiyor ise, ne gibi devlet desteklerinin olduğunu, ne gibi vergi, sigorta ayrıcalıklarının olduğunu, kuruluşta olsun daha sonra olsun ne gibi yükümlülükler ile karşı karşıya kalacağını yine başkan bilmek veya hesaba katmak zorundadır. Bunlar normal bir vatandaşın bilincinde olması gereken şeylerdir. Bunlar için ise ayrıntılı bilgiler olmasa da özet bilgilerin bir bilenden öğrenilmesi büyük avantaj sağlayacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İş kurma aşamasında gerekli olan vergi mevzuatı, Ticaret kanunu bilgileri, yasal mevzuata ilişkin yükümlülükler, değişik şirket ve işletme türleri ve seçim esasları, mali tabloların (bilanço, gelir tablosu, nakit akım tablosu) yorumlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşletme nedir ? Fonksiyonları nedir? Finansman ve Muhasebe'nin işletme içinde yeri nedir? Hangi görevleri yapar? Muhasebe ile Finansmanın ayrılma kriterleri nelerdir? Şirketleri sınıflarsak ne tür şirket türleri vardır? Bireysel işletme, adi ortaklık, ticari ortaklıklar, sınırlı /sınırsız sorumluluğa göre şirketler | |
2 | Şirket kurulmak istendiğinde, şirketin türüne göre yerine getirilmesi gereken yükümlülükler nelerdir? | |
3 | Girişimci olarak işe başlanacağında ne gibi teşviklerden yararlanılabilir ? Ne gibi imkanlar vardır ? Bunlardan yararlanabilmek için izlenecek yollar. | |
4 | Türkiye'de yaygın olarak karşılaşılan vergi türleri, resim ve harçlar nelerdir? Gelir Vergisinde kazancın türleri - Vergi Beyannamesi | |
5 | Katma Değer Vergisinin Niteliği, Şirket olarak ve birey olarak herhangi bir alış veya satışta kullanılacak ticari belgeler nelerdir ? | |
6 | Tutulacak Defterlerin Tanıtılması - İşletme Hesabı Esasına Göre Defter Tutma | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Finansal Tablolar Nelerdir ? Türleri Bilanço'nun niteliği, biçimsel yapısı, Bilanço denkliği, Hesap nedir ? Bilanço ile ilişkisinin kurulması | |
9 | Bilanço'da varlıkların incelenmesi, temel ilkeler, yorumlamalar | |
10 | Bilanço'da kaynakların incelenmesi, temel ilkeler, yorumlamalar | |
11 | Kar Zarar Tablosu'nun tanıtılması, bölümleme, yorumlama | |
12 | Kar Zarar Tablosu'nun tanıtılması, bölümleme, yorumlama | |
13 | Nakit Akım Tablosu'nun tanıtılması, bölümlemesi, Yorumlaması | |
14 | Mali Tabloların Dikey Analizi ve Yorumlaması | |
15 | Mali Tabloların Dikey Analizi ve Yorumlaması | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Orhan Sevilengül - Genel Muhasebe |
---|---|
2. Sacit Önen -Türk Vergi Sistemi | |
Diğer Kaynaklar | 3. Türk Ticaret Kanunu |
4. Vergi Usul Kanunu | |
5. Gelir Vergisi Kanunu | |
6. Teşvik Mevzuatı |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 95 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | |||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | |||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | |||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | |||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | |||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 131 |