AKTS - Afetlerde Hemşirelik ve İlk Yardım
Afetlerde Hemşirelik ve İlk Yardım (NURS309) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Afetlerde Hemşirelik ve İlk Yardım | NURS309 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, hemşirelik bakımı ile ilgili temel kavram, kural, ilke, materyal ve kaynaklar hakkında bilgi; bilimsel ve güncel bilgiye ulaşma, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirme, hipotetik, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla ilk yardım uygulama, ilk yardımın etkilerini değerlendirme, insan hak ve onuruna saygılı davranma, ilk yardım ve afet hemşireliği ile ilgili yönetmelik, mesleki değer ve etik kurallara uygun davranma beceri ve yetkinliklerini kazandırır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Dersin İçeriği | Afet ve afetlerin sınıflandırılması, Dünya?da ve Türkiye?de afetler, afet hemşireliği ve afetlerde hemşirenin görevleri, afet yönetimi, olay yerinin ve hasta/yaralının değerlendirilmesi, afet triajı yaralının kaza ortamından çıkarılması ve taşıma, temel yaşam desteği, tıbbi acil durumlar ve ilk yardım, afetlerin sağlık üzerine etkileri, kimyasal, biyolojik, radyolojik, nükleer maddeler ve hemşirelik uygulamaları, afetlere toplumsal hazırlık, hastane afet planları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlk Yardımda Temel Kavramlar ve Uygulamalar | |
2 | Hastanın Değerlendirilmesi (Birincil ve İkincil Değerlendirme) Triyaj | |
3 | Solunumla İlgili Acil Durumlarda İlk Yardım | |
4 | Yetişkinlerde ve Bebek/Çocuklarda Temel Yaşam Desteği | |
5 | Yetişkinlerde ve Bebek/Çocuklarda Temel Yaşam Desteği | |
6 | Zehirlenme, Isırıklar | |
7 | Arasınav | |
8 | Şok ve Kanamalarda İlkyardım | |
9 | Travmalarda İlkyardım | |
10 | Travmalarda İlkyardım | |
11 | Yanık, sıcağa ve soğuğa maruz kalma | |
12 | AFAD-Deprem Simülasyon Merkezi Ziyareti | |
13 | Afetlerin Sınıflandırılması ve Afetler Türkiye'de ve Dünyada Afetler, Afet Yönetimi Medikal Aciller | |
14 | Hasta/Yaralı Taşıma Teknikleri | |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Jevon, P. (2006). Emergency Care and First Aid for Nurse, Churchill Livingstone. |
---|---|
2. TK Indrani (2018). First Aid for Nurses, Jaypee Brothers Medical Publishers | |
3. Sanju, S. (2017). First Aid Manual for Nurses, CBS Nursing |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 15 | 1 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 15 | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 34 |