AKTS - Yaratıcı Drama

Yaratıcı Drama (ART271) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Yaratıcı Drama ART271 Güz ve Bahar 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilerin öz farkındalıklarının gelişmesi, kendilerini keşfetmeleri, kendilerini ifade becerilerinin yükselmesi, bireysel ve toplumsal farklılıkları anlama üzerinden gerçekleşen farkındalıkla sorun çözme, sosyalleşme, uyum becerilerinin gelişmesi, kendilerini ifade becerilerinin, öz kabullerinin, yaratıcılıklarının, çoklu zekalarının ve buna bağlı becerilerinin gelişmesi.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kendini rahatlıkla ifade edebilir, çatışmalara, sorunlara farklı perspektiflerden bakarak çözüm geliştirebilir, yaratıcı pratik çözümler bulabilir. Kendine, çevresine, olaylara keskin bir dikkatle yönelebilir. Gelişen öz farkındalığı kendini gerçekleştirebilmesini destekler, empati yeteneği ise toplumsal ve kişilerarası iletişimini geliştirir.
Dersin İçeriği Viola Spolin tarafından bireylerin aksiyon, ilişki ve spontanlık kapasiteleri ile yaratıcılıklarını grup ortamı içinde stimule etmek için geliştirilmiş oyunlar ve egzersizler; ısınma oyunları, doğaçlamalar, rol oynama, yazı yazma, hikâye anlatma gibi teknikler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve dönem boyunca işlenecek konular hakkında bilgi verilmesi. Dersin yönteminin anlaşılmasına yönelik tanıtım uygulamaları.
2 Grup üyelerinin birbirlerini tanımaları, kaynaşmaları ve dersin yöntemine alışmalarına yönelik çalışmalar.
3 Grup üyelerinin birbirlerini tanımaları, kaynaşmaları ve grup üyeleri arasında güven oluşmasına yönelik çalışmalar.
4 Isınma, ritmik hareket oyunları, değerlendirme
5 Isınma, odaklanma çalışmaları, değerlendirme
6 Isınma, duyumsama çalışmaları, değerlendirme
7 Ara sınav
8 Isınma, ayna oyunları, değerlendirme
9 Isınma, dönüşüm oyunları, değerlendirme
10 Isınma, uzam maddesi oyunları, değerlendirme
11 Isınma, nesnelerle ilişki çalışmaları, değerlendirme
12 Isınma, nerede, kim oyunları, değerlendirme
13 Isınma, bireysel doğaçlamalar, değerlendirme
14 Isınma, kişilik çatışmalarıyla ilgili, doğaçlamalar, değerlendirme
15 Isınma, etik değerler ile ilgili doğaçlamalar, değerlendirme
16 Final değerlendirmesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Spolin, V. (1999). Improvisation for the Theater: A Handbook of Teaching and Directing Techniques. Evanston: Northwestern University Press.
2. Spolin, V. (1986). Theater games for the classroom: a teacher's handbook Evanston, IL : Northwestern University Press.
3. Spolin, V. (1999). Improvisation for the theater: a handbook of teaching and directing techniques Evanston, Ill. : Northwestern University Press.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 15 10
Laboratuar - -
Uygulama 11 40
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 28 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir.
2 Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir.
3 Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
4 Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir.
5 Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir.
6 Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir.
7 Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
8 Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür.
9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10 İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır.
11 Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder.
12 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 11 2 22
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 5 10
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100