AKTS - Rusça I
Rusça I (RUS201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Rusça I | RUS201 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Rusça |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, öğrencilerin Avrupa Birliği Dil Ölçütleri’ne göre A1 seviyesinde (Başlangıç Düzeyinde) Rusça iletişim kurmasına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler ve giysiler ve günlük rutinler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders tanıtım kitapçığı |
2 | 1.ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Kiril alfabesi yazılışı ve okunuşu, Fonetik kuralları | Sayfa 3 |
3 | 2. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Rusçada isim | Sayfa 14 |
4 | 3. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı КТО ЭТО?ЧТО ЭТО? soruları, Я-МЫ, ТЫ-ВЫ, ОН-ОНА-ОНИ, şahıs zamirleri | Sayfa 25 |
5 | 4. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı КАК? КОГДА soruları, Kelime hazinesi çalışması(alıştırmalar) İsimlerin cinsiyetleri(gramer) b ile biten dişi ve eril cinsiyetli isimlerin çalışması, МОЙ –ТВОЙ, НАШ- ВАШ iyelik zamirleri | Sayfa 34 |
6 | 5.ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı ЧЕЙ ?sorusu, TEKİL-ÇOĞUL grameri, Diyalog çalışması, Cümle kalıpları çalışması | Sayfa 58 |
7 | 6. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Zarflar alıştırması, Diyalog çalışması, Kelime hazinesi çalışması, Cümle kalıpları çalışması, ЗНАТЬ fiili | Sayfa 74 |
8 | ARA SINAV | |
9 | 7. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Zarflar alıştırması, Diyalog çalışması, Kelime hazinesi çalışması, Cümle kalıpları çalışması | Sayfa 78 |
10 | 8. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Sayılar (alıştırmalar) КАКОЙ?КАКАЯ? КАКОЕ? КАКИЕ? Sıfatlar (gramer) –ЫЙ, -ОЙ, -АЯ, -ОЕ, -ЫЕ, Kelimenin kökü sert ünsüzle biten grubunun çekimleri, ЭТОТ,ЭТА, ЭТО, ЭТИ işaret zamirleri, Cümle kalıpları çalışması | Sayfa 96 |
11 | 9. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Sayılar Sıfatlar,РУССКИЙ (-ЫЙ, -АЯ, -ОЕ, -ИЕ) Kelimenin kökü Г, К, Х, ile biten sıfat grubunun çekimleri, Cümle kalıpları | Sayfa 108 |
12 | 10. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı SIFATLAR. СИНИЙ ( -ИЙ, -ЯЯ, -ЕЕ, -ИЕ) Kelimenin kökü yumuşak ünsüzle biten sıfat grubunun çekimleri, Cümle kalıpları | Sayfa 122. |
13 | 11. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı Konu tekrarı, Diyalog çalışması Kelime hazinesi çalışması, Cümle kalıpları çalışması NOTLU ÖDEV | Sayfa134 |
14 | 12. ders ‘Дорога в Россию 1’kitabı НРАВИТСЯ- НРАВЯТСЯ cümle kalıbı, Fiillerin çekimleri ve şimdiki zamanı, Cümle kalıpları çalışması, ЖИТЬ ПИСАТЬ fiillerin çekimleri ve cümle kalıpları çalışması, Kelime hazinesi çalışması | Sayfa 138 |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. “Дорога в Россию 1” by V.Antonova, M.Nahabina, M.Safronova, A.Tolstıh. |
---|---|
3. Russkiy Suvenir by İrina Mozelova. | |
Diğer Kaynaklar | 2. Öğretim görevlisi tarafından hazırlanan ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | |||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | |||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | |||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | |||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | |||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | |||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | |||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | |||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |