AKTS - Halk Sağlığı Hemşireliği
Halk Sağlığı Hemşireliği (NURS402) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Halk Sağlığı Hemşireliği | NURS402 | 8. Dönem | 4 | 8 | 0 | 8 | 15 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; hemşirelik öğrencilerinin Halk Sağlığı Hemşireliği ile ilgili temel kavram, kural ve ilkelerin bilgisinin öğretilmesi, sağlığın korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için birey, aile ve topluma verilecek hemşirelik hizmetlerinin temel sağlık hizmetleri ilkeleri ile öğretilmesi ve beceri kazandırılmasıdır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Halk sağlığı hemşireliğinin tarihsel gelişimi, toplum sağlığı hemşireliğinin amaçları, fonksiyon ve rolleri, temel sağlık hizmetleri, toplumu tanıma süreci ve ev ziyaretleri, ana çocuk sağlığı, çevre sağlığı, okul sağlığı hemşireliği, iş sağlığı hemşireliği, evde bakım, olağanüstü olaylar ve afetlerde halk sağlığı, risk gruplarının değerlendirilmesi, geleneksel uygulamalar ve alternatif tıp. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya’da ve Türkiye’de Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tarihsel Gelişimi Toplum Sağlığı Hemşireliğinin Amaçları, Fonksiyonları ve Rolleri | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Temel Sağlık Hizmetleri ve Sağlıkta Dönüşüm Programı | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Halk Sağlığı Hemşireliğinde Toplumu Tanıma Süreci, İletişim ve Aileyi Tanıma ve Ev Ziyaretinin Amaç ve Önemi | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Ana Çocuk Sağlığı Hizmetleri | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Ara Sınav | |
6 | Türkiye’de Ana Çocuk Sağlığı Hizmetleri | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Çevre Sağlığı | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlık Eğitimi | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Okul Sağlığı Hemşireliği | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Ara Sınav | |
11 | İşçi Sağlığı ve İş Sağlığı Hemşireliği | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Evde Bakım ve Yaşlı Sağlığı | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Public Health Nursing in Extraordinary Events and Disasters | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Toplumda Risk Gruplarının Değerlendirilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Geleneksel Uygulamalar ve Alternatif Tıp | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Stanhope M&Lancaster J. (2016) Public Health Nursing: Population Centered Healthcare in The Community. Elsevier Health Sciences |
---|---|
2. Maurer FA, Smith CM. (2012) Community/Public Health Nursing Practice: Health for Families and Populations. Fourth Edition. 2009, Elsevier Inc. | |
3. Nies MA., Mcewen M. (2014). Community/Public Health Nursing. Elsevier | |
4. Güler Ç, Akın L. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara | |
5. Alkaya, SA. (2017). Sağlığın Geliştirilmesi, Hedef CS Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara | |
6. Gözüm, S. (2016) Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi, Hemşireler ve Okul Sağlık Ofisi Çalışanları İçin Okul Toplumunun Sağlığı, Vize Yayıncılık, Ankara |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 25 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 369 |