AKTS - Hemşirelikte Yönetim
Hemşirelikte Yönetim (NURS405) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Yönetim | NURS405 | 7. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin hemşirelik hizmetleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, eşgüdüm ve değerlendirme fonksiyonları ile etkili bakım yönetimi için gerekli olan teorileri öğrenmesini ve güvenli hasta bakımını koordine edebilmek için gerekli olan psikomotor becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yönetim ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar, etkin yönetim ve liderlik, bir sağlık bakım ünitesinin yönetimi ve organizasyonu, hemşirelik misyonu ve felsefesi, yönetim hedefleri, planları ve standartları, risk yönetimi, personel planlaması, bütçe hazırlama, kariyer planlama, performans değerlendirme, iletişim, iş doyumu, motivasyon, kalite yönetimi, akreditasyon ve raporlama. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim teorileri ve yönetici hemşirenin rolü | Konunun kaynaklardan okunması |
2 | Yasal konular: hemşireliğe ilişkin yasa ve yönetmelikler | Konunun kaynaklardan okunması |
3 | Takım oluşturma, karar verme ve problem çözme süreçleri, Vaka tartışması | Konunun kaynaklardan okunması |
4 | Değişim süreçleri, Vaka tartışması | Konunun kaynaklardan okunması |
5 | Kurumsal misyon, Hemşirelik misyonu ve felsefesi. Hemşirelik yönetim hedefleri, yönetim planları ve standartları, risk yönetimi- Vaka tartışması | Konunun kaynaklardan okunması |
6 | Personel planlaması, personel ihtiyacını belirleme, Örgüt şemaları- Vaka tartışması | Konunun kaynaklardan okunması |
7 | Bütçe oluşturma, personel alımı, teknoloji kullanımı, zaman yönetimi- Vaka tartışması | Konunun kaynaklardan okunması |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan kaynakları yönetimi-personel seçimi, kariyer planlama, performans değerlendirme- Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
10 | İnsan kaynakları yönetimi -Disiplin faaliyetleri, rehberlik, iletişim ve çatışma yönetimi- Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
11 | İş Doyumu, Motivasyon, iş doyumuyla ilgili sorunlar - Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
12 | Fiziki çevre, bilgi sistemleri, dokümantasyon ve raporlama- Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
13 | Total kalite yönetimi ve akreditasyon süreçleri- Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
14 | Yönetimde raporlama süreci - Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
15 | Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Huber, D. (2017). Leadership and Nursing Care Management-E-Book. Elsevier Health Sciences. |
---|---|
2. Whitehead, D.K. (2010) Essentials of nursing leadership and management. Philadelphia: F.A. Davis | |
3. Ellis, P., & Bach, S. (2015). Leadership, Management & Team Working in Nursing. London : SAGE/Learning Matters. | |
4. Patronis Jones R.A. (2007) Nursing leadership and management : theories, processes, and practice. Philadelphia : F.A. Davis Co. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 124 |