AKTS - Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği (NURS401) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | NURS401 | 7. Dönem | 4 | 8 | 0 | 8 | 15 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencinin insanı ve insan davranışlarını anlamayı temel alarak, ruh sağlığını etkileyen gelişimsel, biyopsikososyal değişimler ışığında sağlıklı/ruh sağlığı bozulmuş birey, aile ve toplumu değerlendirebilmesini, ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği temel ilke, kavram, yöntem ve uygulamalarını hemşirelik süreci yoluyla öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ruh sağlığında genel ilkeler, ruh sağlığı ve gelişim dönemleri, grup ilkeleri ve dinamiği, anksiyete bozuklukları, somatoform bozukluklar, disosiyatif bozukluklar, psikotik bozukluklar, yeme bozuklukları, uyku bozuklukları, kişilik bozuklukları, duygu durum bozuklukları, acil psikiyatrik durumlar, psikiyatride tedaviler, konsültasyon liyezon hemşireliği, yasal ve etik konular. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ruh Sağlığı Kavramı, Ruh Sağlığına İlişkin Genel İlkeler, Ruh Sağlığı Yönünden Gelişim Dönemleri ve Özellikleri, Koruyucu Ruh Sağlığı Hizmetleri, Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
2 | Ruhsal Durum Muayenesi , Psikiyatrik Hastalık Belirtileri, Ailenin Ruhsal Yönden Değerlendirilmesi, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Alanında Hemşirelik Süreci- Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
3 | Terapötik Ortam, Hasta Kabul ve Taburculuk Süreci, Grup İlkeleri ve Dinamiği , Stres ve Psikosomatik Hastalıklar- Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
4 | Anksiyete Bozuklukları, Somatoform Bozukluklar, Disosiyatif Bozukluklar- Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
5 | Ara Sınav I | |
6 | Psikotik Bozukluklar - Uygulama I | Konunun kaynaklardan okunması |
7 | Psikotik Bozukluklar - Uygulama II | Konunun kaynaklardan okunması |
8 | Yeme Bozuklukları, Uyku Bozuklukları, Kişilik Bozuklukları - Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
9 | Duygu Durum Bozuklukları - Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
10 | Ara Sınav II | |
11 | Kriz Kavramı ve Krize Müdahale, Acil Psikiyatrik Durumlar, Psikiyatri Alanında Tedaviler- Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
12 | Psikiyatrik Rehabilitasyon - Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
13 | Cinsel Sağlık ve Cinsel İşlev Bozuklukları - Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
14 | Hastalığa Verilen Tepkilerin Ele Alınması, Konsültasyon Liyezon Psikiyatri Hemşireliği - Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
15 | Yasal ve Etik Konular, Hemşirelik Süreci Uygulamaları - Uygulama | Konunun kaynaklardan okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Edward, K. L., Munro, L., Welch, A., & Robins, A. (2014). Mental health Nursing: dimensions of praxis. South Melbourne, Victoria : Oxford University Press. |
---|---|
2. Halter, M. J., & Varcarolis, E. M. (2014). Varcarolis' Foundations of Psychiatric Mental Health Nursing. St. Louis, Mo. : Elsevier. | |
3. Sanderson, H., Bailey, G., & Martin, L. (2014). Making Individual Service Funds Work for People with Dementia Living in Care Homes: How it Works in Practice. London ; Philadelphia : Jessica Kingsley Publishers. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 25 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 7 | 98 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 369 |