AKTS - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği (NURS302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | NURS302 | 6. Dönem | 4 | 12 | 0 | 8 | 15 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin holistik hemşirelik yaklaşımı çerçevesinde 0-18 yaş dönemlerinde normal büyüme ve gelişim özellikleri ve sağlıktan sapma durumlarını sistemlere göre inceleyebilmesini, değerlendirebilmesini, hemşirelik müdahalesi yapabilmesini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Türkiye'de çocuk sağlığı sorunları, yaşlara göre büyüme ve gelişme, pediatride taramalar, aşılar ve ilaç uygulamaları, normal yenidoğan, yüksek riskli yenidoğan, sıvı/elektrolit dengesizlikleri, kaza ve zehirlenmeler, çocukluk çağında vücut sistemlerinin hastalıkları ve hemşirelik bakımı, çocuklarda onkolojik hastalıklar, kan hastalıkları ve ruhsal sorunlar, yüksek riskli çocuk ve ailesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ülkemizde Çocuk Sağlığı Sorunları | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Yaşlara Göre Büyüme ve Gelişme(0-1 Yaş dönemi, 1-3 Yaş Dönemi, 3-6 Yaş Dönemi, 6-12 Yaş Dönemi, Adölesan Dönemi) -Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Yaş Dönemlerine Göre Taramalar, Öz Bakım, Ağrı ve Kriz Kavramları -Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Normal Yenidoğan, Hastaneye Yatan Çocuk ve Hemşirelik, Kronik Hastalık ve Ölüm Kavramları -Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Ara Sınav I | |
6 | Çocukluk Çağı Aşıları, Pediatrik İlaç Uygulamaları -Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Yüksek Riskli Yenidoğan, Konjenital Defektli Yenidoğan, Genetik Sorunu Olan Çocuk - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Sıvı ve Elektrolit Dengesizlikleri ve Hemşirelik Bakımı, Çocuklarda Sık Görülen Kaza ve Zehirlenmeler - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Kas İskelet Sistem Sorunu Olan Çocuk, Kollajen Doku Hastalığı Olan Çocuk - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Ara Sınav II | |
11 | Beslenme Bozukluğu Olan Çocuk, Gastrointestinal Sistem Anomalileri -Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Genitoüriner Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Solunum Sistemi Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Endokrin Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı Enfeksiyon Hastalıkları Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Onkolojik Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Kan Hastalığı Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı, Nörolojik Sistem Sorunu Olan Çocuk ve Hemşirelik Bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Çocuklarda Sık Görülen Ruhsal Sorunlar ve Hemşirelik Bakımı, Yüksek Riskli Çocuk ve Ailesi - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ball, J. W., Bindler, R. M., & Cowen, K. J. (2012). Principles of pediatric nursing: Caring for children. Upper Saddle River, N.J. ; Harlow : Pearson Education. |
---|---|
2. Ball, J., Bindler, R. M., Cowen, K. J. (2014). Child health nursing : partnering with children and families. Boston : Pearson. | |
3. Harding, M. M., Snyder, J. S., & Preusser, B. A. (2016) Winningham's Critical Thinking Cases in Nursing: Medical-surgical, Pediatric, Maternity, and Psychiatric, St. Louis, Mo. :Elsevier/Mosby. | |
4. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1. 2015. 12. Baskı. Sistem Ofset Basımevi. Ankara. | |
5. Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 2. 2015. 11. Baskı. Sistem Ofset Basımevi. Ankara. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 25 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 12 | 168 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 377 |