AKTS - Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği (NURS202) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği | NURS202 | 4. Dönem | 4 | 12 | 0 | 8 | 15 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
NURS102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Cerrahinin tanımı ve cerrahi sürecin hasta üzerine etkileri, perioperatif bakım, yara iyileşmesi, cerrahide sıvı-elektrolit dengesi, homeostazis, şok, kardiyopulmoner resüsitasyon, aseptik yöntemler, hastane enfeksiyonlarının kontrolü, vücut sistemlerinin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, ortopedi, transplantasyon, meme hastalıkları, kulak-burun-boğaz, göz hastalıkları ve hemşirelik bakımı, yanık ve hemşirelik bakımı, cerrahide ağrı ve hemşirelik bakımı. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Cerrahinin tanımı ve cerrahi sürecin hasta üzerine etkileri, perioperatif bakım, yara iyileşmesi, cerrahide sıvı-elektrolit dengesi, homeostazis, şok, kardiyopulmoner resüsitasyon, aseptik yöntemler, hastane enfeksiyonlarının kontrolü, vücut sistemlerinin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı, ortopedi, transplantasyon, meme hastalıkları, kulak-burun-boğaz, göz hastalıkları ve hemşirelik bakımı, yanık ve hemşirelik bakımı, cerrahide ağrı ve hemşirelik bakımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Cerrahinin tanımı, hasta üzerine etkileri, risk faktörleri, Perioperatif bakım | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Cerrahide sıvı-elektrolit denge ve dengesizliği, Yara iyileşmesi, Şok - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Asepsi ve Aseptik Yöntemler, Hastane Enfeksiyonlarının Kontrolü, Homeostazis, Kardiyopulmoner resüsitasyon - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Böbrek, idrar yolları ve erkek üreme organlarının cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Ara Sınav I | |
6 | Sindirim sisteminin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Solunum sisteminin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Kalp-damar sisteminin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Sinir sisteminin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı- Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Ara Sınav II | |
11 | Endokrin sisteminin cerrahi hastalıkları ve hemşirelik bakımı Ortopedi hastalıkları ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Transplantasyon ve hemşirelik bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Meme Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Plastik ve Rekonstrüktif Cerrahi ve Hemşirelik Bakımı - Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı Göz hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı- Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Yanık ve Hemşirelik Bakımı Cerrahide ağrı ve hemşirelik bakımı- Uygulama | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final Sınavı | Kaynaklardan konunun okunması |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Brown, D., Edwards, H., Seaton, L., Buckley, T. (2017). Lewis's Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier Health Sciences. |
---|---|
2. Potter, P. A., Perry, A. G., Stockert, P., & Hall, A. (2016). Fundamentals of Nursing-E-Book. Elsevier Health Sciences. | |
3. Davidson, G. W., Lester, J. L., & Routt, M. (Eds.). (2014). Surgical oncology nursing. Pittsburgh: Oncology Nursing Society. | |
4. Erdil, F., Elbaş, N.Ö.(2016) Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Genişletilmiş VII. Baskı, Aydoğdu Ofset, Ankara. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 25 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 12 | 168 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 377 |