AKTS - Akademik İngilizce I
Akademik İngilizce I (ENG101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce I | ENG101 | 1. Dönem | 4 | 0 | 0 | 4 | 3.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amaçları: • Öğrencilerin bölüm çalışmalarını yapabilmeleri için gerekli akademik becerileri geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Öğrenciler böylelikle Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2 seviyesi kullanıcıları olarak bölüm derslerini kolayca takip edebileceklerdir. • Öğrencilerin yazılı ve sözlü çalışmaları ve teknolojiyi kullanarak eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine ve temel çalışma becerileri kazanmalarına yardımcı olmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İngilizce dil becerileri ve akademik becerileri geliştirme; okuduğunu anlama, kelime bilgisi geliştirme ve okuma metinlerinin eleştirel incelenmesi; dinleme ve not alma, sınıf içi tartışmalar, sunumlar, yazma çalışmaları ve teknoloji kullanımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon ve Ders Tanıtım Dökümanı | Ders Tanıtım Dökümanı |
2 | Eleştirel Okuma- Metin inceleme ve tarama stratejisi - Akademik Kelime Çalıştırma Ünite 1 DESIGN | Ders kitabı sayfa 8-12 Çalışma Kağıdı I |
3 | Eleştirel Okuma- Metnin ana fikir ve detaylarını bulma- Akademik Kelime Çalıştırma Ünite 1 DESIGN | Ders Kitabı sayfa 13 Çalışma Kağıdı II |
4 | Eleştirel Okuma- Metnin ana fikir ve detaylarını bulma- Akademik Kelime Çalıştırma Ünite 1 DESIGN | Ders Kitabı sayfa 14-17 Ders Kitabı sayfa 18, 19, 20, 25 |
5 | Eleştirel Okuma- Metnin türünü ve yazarın amacını bulma- Akademik Kelime Çalıştırma Ünite 2 THOUGHT | Çalışma Kağıdı III Course Book sayfa 28-32 |
6 | Eleştirel Okuma/ Dinleme- Metinde referans kelime taraması yapma- İkame kelime yerleştirme Ünite 2 THOUGHT | Çalışma Kağıdı IV Ders Kitabı sayfa 33-37 |
7 | Eleştirel Okuma/ Dinleme- Metinde referans kelime taraması yapma- İkame kelime yerleştirme Ünite 2 THOUGHT | Ders kitabı sayfa 38, 39, 40, 45 Genel Tekrar |
8 | Sunum Hazırlama Çalışmaları | Sunum Yönergesi |
9 | Eleştirel okuma- Kelimelerin metinde hangi bağlamda kullanıldığını bulma Ünite 3 FIRE | Çalışma Kağıdı V Ders Kitabı sayfa 46-50 |
10 | Eleştirel okuma- Kelimelerin metinde hangi bağlamda kullanıldığını bulma Ünite 3 FIRE | Ders Kitabı sayfa 51-55 Ders kitabı sayfa 56, 57, 58, 63 |
11 | SUNUM | |
12 | Grafik Yorumlama Çalışması | |
13 | Eleştirel okuma/dinleme- metin analizi yapma- metnin ana fikrini bulma, yazarın amacını belirleme ve kelime çalışmaları Ünite 4 MOVEMENT | Ders Kitabı sayfa 66-70 Ders Kitabı sayfa 71-75 |
14 | Eleştirel okuma/dinleme- metin analizi yapma- metnin ana fikrini/detaylarını bulma, yazarın amacını, metin türünü belirleme ve kelime çalışmaları Ünite 4 MOVEMENT | Ders Kitabı sayfa 76, 77, 78, 83 Tekrar Çalışma Kağıdı |
15 | GENEL TEKRAR | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Skillful 3, Macmillan Education, Third Edition, Louis Rogers & Dorothy Zemach |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Extra Materials by DML instructors |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 89 |