AKTS - Hemşirelikte Temel Kavram ve İlkeler
Hemşirelikte Temel Kavram ve İlkeler (NURS101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Temel Kavram ve İlkeler | NURS101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin hemşirelik mesleğini tanımalarını, mesleğin tarihi gelişimi, meslekleşme süreci, temel kavramları, rol ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, etik ilke ve mesleki değerlerin önemini fark etmelerini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hemşireliğin tarihsel gelişimi ve tanımı, hemşirelik felsefesi ve meslekleşme süreci, hemşirenin rol ve işlevleri, hemşirelik kuram ve kuramcıları, etik değerler, hemşirelik eğitimi, sağlık bakım sistemi ve sağlık ekibi içinde hemşirenin rolü, hemşirelikte temel kavramlar, insan hakları ve hasta hakları, hemşirelikle ilgili mesleki organizasyonlar, yasa ve yönetmelikler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavram: İnsan, İnsanlığın Tarihi | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Temel Kavram: Çevre, Doğal Entegrasyonu Anlamak | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Temel Kavram: Sağlık ve Hastalık, Etkenin Fark Edilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Temel Kavram: Hemşirelik, Felsefesinin Tanımlanması | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Modern Kavramlar: Stres, Anksiyete, Öz-bakım, Adaptasyon | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Profesyonel Hemşirelik; Tarihçesi, Profesyonelleşme Süreci, Rol ve Fonksiyonları | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Ara Sınav | |
8 | Hemşirelikte Teori ve Teorisyenler - Öğrenci Aktivitesi | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Hemşirelikte Organizasyonlar; Ulusal ve Uluslararası Mesleki Organizasyonlar - Öğrenci Aktivitesi | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Uygulamada Teori: Kanıta Dayalı Uygulamalar | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Hemşirelikte Liderlik; Sağlık Meslekleri Arasında Hemşireliğin Önemi | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Uygulamada Sağlık Kavramları: Öğrenci Aktivitesi I | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Uygulamada Sağlık Kavramları: Öğrenci Aktivitesi II | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Uygulamada Sağlık Kavramları: Öğrenci Aktivitesi III | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Hazırlık Haftası | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Fitzpatrick, J. J., McCarthy, G., & RNYT, R. (Eds.). (2016). Nursing Concept Analysis: Applications to research and practice. Springer Publishing Company. |
---|---|
2. Ellis, P., Bach, S. (2015). Leadership, Management & Team Working in Nursing. London: SAGE/Learning Matters | |
3. Beth Black. (2019) Professional Nursing 9th Edition Concepts & Challenges. Saunders |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 10 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 14 | 14 |
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 150 |