AKTS - Sağlığın Yükseltilmesi ve Sağlık Politikaları
Sağlığın Yükseltilmesi ve Sağlık Politikaları (NURS305) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlığın Yükseltilmesi ve Sağlık Politikaları | NURS305 | 5. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin küresel, bölgesel, ülke düzeyinde halen yürürlükte olan politikaları tanımlayabilmesini, sağlık ve çevre hakkında bilgilenmesini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sağlığın tanımı, temel sağlık hizmetleri, 1., 2. ve 3. basamak sağlık hizmetleri,0-1 yaş çocuğun,1-3 yaş çocuğun,3-6 yaş çocuğun, 6-12 yaş çocuğun sağlığının yükseltilmesi,adölesanın sağlığının yükseltilmesi, yetişkin kadının ve erkeğin sağlığının yükseltilmesi, yaşlı sağlığının yükseltilmesi,kronik hastalıklarda sağlığın yükseltilmesi,WHO, UNICEF, FAO, Sağlık Bakanlığının görev,yetki ve sorumlulukları,yasalarla sağlık,genel sağlık sigortası,politika ve sağlık,hemşirelik yasa ve yönetmelikleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, içeriği ve amacı hakkında bilgilendirme, sağlığın tanımı | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Temel sağlık hizmetleri | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | I. II. III. basamak sağlık hizmetleri | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | 0-1 yaş çocuğun sağlığının yükseltilmesi, 1-3 yaş çocuğun sağlığının yükseltilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | 3-6 yaş çocuğun sağlığının yükseltilmesi, 6-12 yaş çocuğun sağlığının yükseltilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Adölesanın sağlığının yükseltilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Yetişkin kadının ve erkeğin sağlığının yükseltilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaşlı sağlığının yükseltilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Kronik hastalıklarda sağlığın yükseltilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | WHO, UNICEF, FAO, Sağlık Bakanlığının görev, yetki ve sorumlulukları | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Health by law | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Genel sağlık sigortası | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Politics and health | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Hemşirelik yasa ve yönetmelikleri | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mason, D. J., Leavitt, J. K., Chaffee, M. W. (2016) Policy of politics in nursing and health care. Saunders: Elsevier. |
---|---|
2. Ellis, P., Bach, S. (2015). Leadership, Management & Team Working in Nursing. London: SAGE/Learning Matters. | |
3. Alkaya, SA. (2017) Sağlığın Geliştirilmesi, Hedef CS Yayıncılık ve Mühendislik, Ankara, |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 1 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 54 |