AKTS - Hemşirelikte Araştırma Yöntemleri
Hemşirelikte Araştırma Yöntemleri (NURS303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Araştırma Yöntemleri | NURS303 | 5. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırma için problem belirleme, planlama, uygulama ve elde edilen verileri analiz edip rapor yazabilme becerisini geliştirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hemşirelikte bilimsel araştırmalar ve hemşirelik hizmetlerinde kullanımı, araştırma süreci, kaynak tarama yöntemleri, araştırma probleminin yazılması, niteliksel ve niceliksel araştırmalar, örnekleme yöntemleri, veri toplama yöntemleri, veri toplama aracının uygulanması, verilerin kayıt edilmesi, çözümlenmesi ve raporlanması, tablo ve grafikler, hemşirelik araştırmalarında etik. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kanıta Dayalı Bir Uygulama Ortamında Hemşirelik Araştırmalarına Giriş | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Nitel ve Nicel Araştırmada Temel Kavramlar ve Adımlar | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Araştırma Problemleri, Araştırma Soruları ve Hipotezler, Kanıt Bulma ve Eleştirme | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Teorik Çerçeveler, Hemşirelik Araştırmalarında Etik, Hemşirelik Çalışması Planlama | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Nicel Çalışmaların Tasarlanması ve Yürütülmesi I, Literatür Taraması | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Nicel Çalışmaların Tasarlanması ve Yürütülmesi II | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Ara Sınav | |
8 | Nitel Çalışmaların Tasarlanması ve Yürütülmesi I | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Nitel Çalışmaların Tasarlanması ve Yürütülmesi II | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Karma Yöntem Çalışmalarının Tasarlanması ve Yürütülmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Araştırma Kanıtlarının İncelemeleri: Meta-Analiz, Metasentez ve Karma Çalışmalar İncelemesi | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Araştırma Bulgularının Raporlanması, Öneri Yazılması, Dergi Gönderim Süreçleri | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Öğrenci Etkinliği – Araştırma Önerilerinin Sunulması | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Öğrenci Etkinliği – Araştırma Önerilerinin Sunulması | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nursing Research, by Denise Polit, Cheryl Beck |
---|---|
2. Essentials of Nursing Research: Appraising Evidence for Nursing Practice, by Denise Polit, Cheryl Beck | |
3. Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice, by Susan K. Grove, Jennifer R. Gray, | |
4. Evidence-Based Practice in Nursing & Healthcare: A Guide to Best Practice, by Bernadette Mazurek, Ellen Fineout-Overholt |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 1 | 8 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 55 |