AKTS - Hemşirelik ve Liderlik
Hemşirelik ve Liderlik (NURS204) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Hemşirelik ve Liderlik | NURS204 | 4. Dönem | 2 | 1 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencinin liderlik ve liderlik süreci ilgili temel teorileri ve kavramları öğrenmesini, hemşirelikte liderlik rolünü anlamasını ve liderlik becerilerini kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Liderlik kavramı, liderlik teorileri ve stilleri, liderliği etkileyen kuvvetler, liderliğe liderlik etme sürecinde hemşirelerin yetkinlikleri, yaşam boyu öğrenme ve profesyonel gelişim, hemşire liderlerden beklentiler, hemşire liderlere koçluk yapmak, öğrenci liderliğinin önemi, politikaya ve mükemmelliğe liderlik |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Program Tanıtımı, Liderlikle İlgili Kavramlar ve Liderlik Teorileri | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Liderliğe Liderlik: Hemşirelikte Liderliği Etkileyen Kuvvetler | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Liderlik Stilleri | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Liderlik Stillerine Yönelik Vaka Çalışmaları | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Liderliğe Liderlik: Hemşire Yetkinlikleri | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Liderliğe Liderlik: Yaşam Boyu Öğrenme ve Profesyonel Gelişim, Konu İle İlgili Vaka Analizi | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Ara Sınav | |
8 | Liderliğe Liderlik: Hemşire Liderlerden Beklentiler, Konu İle İlgili Vaka Analizi | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Liderliğe Liderlik: Hemşire Liderlere Koçluk Etmek, Konu İle İlgili Vaka Analizi | Kaynaklardan konunun okunması |
10 | Hemşireliğin Geleceğine Liderlik: Öğrenci Liderliğinin Önemi, Konu İle İlgili Vaka Analizi | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Değişim Çağına Liderlik: Öğrenci Liderliğinin Önemi, Konu İle İlgili Vaka Analizi | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Politikaya Liderlik, Konu İle İlgili Vaka Analizi | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Mükemmelliğe Liderlik, Konu İle İlgili Vaka Analizi | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Öğrenci Vaka Aktiviteleri | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Konuların Tekrar Edilmesi ve Tartışma | Kaynaklardan konunun okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Ellis, P., & Bach, S. (2015). Leadership, management and team working in nursing. Learning Matters. |
---|---|
2. Huber, D. (2010) Leadership and nursing care management. Saunders: Elsevier | |
3. Whitehead, D.K. (2010) Essentials of nursing leadership and management. Philadelphia: F.A. Davis | |
4. Kelly, P. (2010) Essentials of nursing leadership & management. Clifton Park, NY : Delmar Cengage Learning | |
5. Barker, A. M., Sullivan, D.T., Emery, M.J. (2007). Leadership competencies for clinical managers: the renaissance of transformational leadership. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett | |
6. Roussel, L., Swansburg, R. J., & Swansburg, R. C. (2020). Management and leadership for nurse administrators (8th Ed). Sudbury, Mass: Jones and Bartlett Publishers. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 20 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 76 |