AKTS - Sağlıkta İletişim
Sağlıkta İletişim (NURS203) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlıkta İletişim | NURS203 | 3. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin iletişimin temel kavramlarını ve insan davranışlarını anlamasını, meslek yaşantısında hasta, hasta yakını ve ekip içi iletişimde doğru iletişim tekniklerinden yararlanabilmesini ve günlük hayatta sağlıklı insan ilişkileri kurabilmesini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletişimin tanımı ve temel kavramları, davranış türleri, dinleme, algılama ve yorumlama, empati, sağlık personelinin hasta ile iletişimi, iletişim engelleri, başarılı iletişim teknikleri, özel durumlarda iletişim, ekip içi iletişim, iletişim çatışmaları, stres ile baş etme, problem çözme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programın tanıtılması: Sağlıkta iletişimin tanımı ve önemi | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | İletişimde temel kavramlar | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Sağlıkta etkili iletişim becerileri | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Engelleri aşmak: İnterdisipliner profesyonel iletişimde model kullanımı | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Ara Sınav | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Hastayla iletişim: Güven ilişkisi kurmak | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Aile üyeleriyle iletişim: Bütüncül bakıma ulaşmak | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Özel gruplarla iletişim: Pediatrik hastalar | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Özel gruplarla iletişim: Geriatrik hastalar | |
10 | Özel gruplarla iletişim: Zorlu hastalar ve aileler | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Rol yapma senaryo örneği | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Hazırlık Haftası | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. |
---|---|
2. Ray, E. B., & Donohew, L. (2013). Communication and health: Systems and applications. Routledge. | |
3. Dökmen, Ü.,(2016), İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi, İstanbul. | |
4. Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. | |
5. Ray, E. B., & Donohew, L. (2013). Communication and health: Systems and applications. Routledge. | |
Diğer Kaynaklar | 6. Alvarado, K, Lee, R, Christoffersen, E, Fram, N, Boblin, S, Poole, N, Lucas, J & Forsyth, S 2006, ‘Transfer of Accountability: Transforming Shift Handover to Enhance Patient Safety’, Healthcare Quarterly, vol. 9, pp. 75-9 |
7. Ahern, G, 2017, ‘The Art of Active Listening’ | |
8. Ausmed Editorial Team 2016, ‘10 Tips to Enhance Communication at Shift Handover’, 27 October, | |
9. Australian Commission on Safety and Quality in Health Care 2018, ‘6. Communicating for Safety Communication at Clinical Handover: Clinical Handover Action 6.7’, NSQHS Standards | |
10. Burke, N 2016, ‘Nursing Paediatric Patients - Effective Procedural Communication’ | |
11. Duff, A, Gaskell, S, Jacobs, K, & Houghton, J 2012, ‘Management of Distressing Procedures in Children and Young People: Time to Adhere to the Guidelines’, Archives of Disease in Childhood, vol. 97, no. 1, pp. 1-4 | |
12. The Gerontological Society of America n.d., Communicating with Older Adults, GSA | |
13. Grohol, JM 2018, ‘Become a Better Listener: Active Listening’, PsychCentral | |
14. Hall, ET 1966, ‘Distances in Man’, The Hidden Dimension | |
15. Hodgkinson, K 2017, Talking with Children About a Parent or Guardian’s Cancer Diagnosis | |
16. Hodgkinson, K 2015, Communicating with Patients | |
17. Lampert, L 2016, ‘How to Handle Difficult Patients’ | |
18. Lampert, L 2016, Communicating with Doctors | |
19. Lampert, L 2015, Communicating with Older Patients | |
20. Lampert, L 2015, ‘Communicating with Children in Healthcare’ | |
21. Lampert, L 2015, ‘Communicating with Dying Patients’ | |
22. Lampert, L 2015, ‘Communicating with a Patient’s Family and Friends’ | |
23. Lampert, L 2016, ‘How to Be Assertive’ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 100 |