AKTS - İç Hastalıkları Hemşireliği
İç Hastalıkları Hemşireliği (NURS201) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İç Hastalıkları Hemşireliği | NURS201 | 3. Dönem | 4 | 12 | 0 | 8 | 15 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
NURS102 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin İç Hastalıkları Hemşireliği alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olması, bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla hemşirelik sürecini kullanabilmesi, hemşirelik bakımını uygulayabilmesi, eğitim ve danışmanlık rollerini gerçekleştirebilmesi, sağlık ekibi ile işbirliği yapabilmesi ve eleştirel düşünebilmesidir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İç hastalıkları hemşireliği ve temel sağlık hizmetlerindeki yeri, sıvı elektrolit/asit baz dengesi, şok ve hemşirelik bakımı, endokrin sistem, solunum sistemi, kalp ve dolaşım sistemi, sinir sistemi, sindirim sistemi, üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, alerjik hastalıklar, eklem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, yatağa bağımlı hasta bakımı, geriatri ve onkoloji hemşireliği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İç Hastalıkları Hemşireliği ve Temel Sağlık Hizmetlerinde Yeri, Hemşirelik Süreci ve Planlı Bakım, Homeostazis ve Etkileyen Faktörler, Şok Türleri ve Hemşirelik Bakımı, İlgili Vaka Tartışmaları | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | Sıvı-Elektrolit Dengesi/Dengesizlikleri, Kalp ve Dolaşım Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, İlgili Vaka Tartışmaları | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Solunum Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Asit Baz Dengesi, İlgili Vaka Tartışmaları | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | 1. Ara Sınav + Böbrek Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Endokrin Sistem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, İlgili Vaka Tartışmaları | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Sindirim Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kan Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Kanser ve Hemşirelik Bakımı, İlgili Vaka Tartışmaları | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Sinir Sistemi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Eklem Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, İlgili Vaka Tartışmaları | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | 2. Ara Sınav + Alerjik Hastalıklar, Yaşlı Birey ve Hemşirelik Bakımı, Yatağa Bağımlı Hasta Bakımı, İlgili Vaka Tartışmaları | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Klinik Uygulama | |
9 | Klinik Uygulama | |
10 | Klinik Uygulama | |
11 | Klinik Uygulama | |
12 | Klinik Uygulama | |
13 | Klinik Uygulama | |
14 | Klinik Uygulama | |
15 | Hazırlık Haftası | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Lewis, S. M., Dirksen, S. R., Heitkemper, M .M., Bucher, L.& Harding, M. (2017). Lewis's Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. St. Louis, Missouri :Elsevier/Mosby. |
---|---|
2. Potter, P. A., Perry, A. G., Stockert, P., & Hall, A. (2016). Fundamentals of Nursing-E-Book. Elsevier Health Sciences. | |
3. Chang, E. (Ed.). (2018). Living with Chronic Illness and Disability-EBook: Principles for Nursing Practice.Third Edition. Elsevier Health Sciences. | |
4. Chang, E., & Johnson, A. (Eds.). (2014). Chronic illness and disability: Principles for nursing practice. Elsevier Health Sciences. | |
5. Akdemir N, Birol L. (2010) İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. 3. Baskı, Sistem Ofset, Ankara |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 1 | 25 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Bilimsel bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | ||||
3 | Sağlığı korumak, geliştirmek ve hastalıkları tedavi etmek için kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | ||||
4 | Hemşirelik bakımını bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikaları doğrultusunda yürütme çabası gösterir. | X | ||||
5 | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterir. | X | ||||
6 | Hemşirelik uygulamalarını mevzuata, mesleki değerlere, standartlara ve etik ilkelere uygun şekilde gerçekleştirir. | X | ||||
7 | Hemşirelik bakımı sürecinde eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | ||||
8 | Yönetici rolü kapsamında bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini sürdürür. | X | ||||
9 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | ||||
10 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | X | ||||
11 | Kişisel ve mesleki gelişimi için yaşam boyu öğrenme felsefesini benimseyerek inovasyon ve değişime liderlik eder. | X | ||||
12 | Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 12 | 168 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 377 |