AKTS - Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I (HIST101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I | HIST101 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Uzaktan |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere vatan sevgisini aşılamak, Atatürk ilkelerine bağlı, Atatürkçü gençler olarak yetişmelerini sağlamak, demokrasi bilincini geliştirerek çağdaş demokratik yönetim düzeyine hangi aşamalardan geçilerek ulaşıldığını kavratmaktır. Öğrencilere, günümüzün sorunlarını Atatürkçü yaklaşımla çözüm önerileri geliştirecek tutum, davranış ve yeteneği kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fransız İhtilali; Osmanlı Devletinin yapısı ve jeopolitik konumu, çöküş nedenleri; Batılılaşma hareketleri ve I. Meşrutiyet; II. Meşrutiyet; Trablusgarp ve Balkan savaşları; I. Dünya Savaşı; Kurtuluş Savaşı öncesi dönemi, kongreler, Misak-ı Milli ve TBMM`nin açılışı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnkılâp ve inkılâp ile ilişkili kavramlar. Klasik Osmanlı yapısında değişim | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi s. 2-8. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 21-32. |
2 | Coğrafi keşifler. Rönesans ve reform hareketleri. Aydınlanma Çağı. Fransız inkılâbı. Sanayi inkılâbı | Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 32-36. Siyasi Tarih, Oral Sander, s. 80-116; 161-175; 207-217. |
3 | Osmanlı Devletinde yenileşme hareketleri. 3. Selim Dönemi. 2. Mahmut Dönemi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 15-23. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 38-43. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 31-33. Siyasi Tarih, Oral Sander, s. 195-207. |
4 | Tanzimat Fermanı. Islahat Fermanı. 1. Meşrutiyet Dönemi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 23-32. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 43-52. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 33-36. |
5 | 2. Meşrutiyet Dönemi. 31 Mart olayı ve sonuçları. 2. Meşrutiyet Dönemi düşünce akımları. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 35-47. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 52-61. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 36-42. |
6 | Trablusgarp Savaşı. Balkan Savaşları. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 47-50. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 64-72. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 42-46. |
7 | Ara sınav | |
8 | 1. Dünya Savaşı ve sonuçları. 1. Dünya Savaşında Osmanlı Devleti. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 50-61. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 73-104. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 42-62. |
9 | Mondros Mütarekesi. Mondros Mütarekesi dönemindeki siyasi gelişmeler. Paris Barış Konferansı. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 63-75. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 105-110. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 65-76. |
10 | Mondros Mütarekesi ortamında cemiyetler. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 75-83. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 112-119. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 76-82. |
11 | Mustafa Kemal Paşa’nın Anadolu’ya geçişi. Genelgeler ve Kongreler Dönemi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 87-96. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s.122-133. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 87-106. |
12 | Heyet-i Temsiliye’nin faaliyetleri. Misak-ı Milli. Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 96-108. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 133-142. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 107-114, 118-123. |
13 | Sevr Barış Anlaşması. Düzenli ordunun kurulması. Doğu cephesi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 108-118. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 146-150, 160-165. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 127-132, 136-140. |
14 | Güney cephesi. Batı cephesi. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 118-131. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 165-186. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 133-136, 140-165. |
15 | Lozan Barış Anlaşması. | Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, s. 133-148. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, s. 186-194. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, s. 165-171. |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nutuk, Mustafa Kemal Atatürk |
---|---|
2. Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2017 | |
3. Atatürk ve Türk İnkılâp Tarihi, Siyasal Kitapevi, Ankara, 2010 | |
4. Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Okutman Yayıncılık, Ankara, 2011 | |
5. Siyasi Tarih, Oral Sander, İmge Kitapevi, Ankara, 2011 | |
Diğer Kaynaklar | 6. Türkiye’nin Demokrasi Tarihi, Tevfik Çavdar, İmge Yayınları, Ankara, 2008 |
7. Türkiye’de Çağdaşlaşma, Niyazi Berkes, YKY, İstanbul, 2008 | |
8. Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayınları, İstanbul, 1996 | |
9. Atatürk ve Demokratik Türkiye, Halil İnalcık, Kırmızı Yayınları, İstanbul, 2007 | |
10. Türkiye’nin Yakın Tarihi, İlber Ortaylı, Timaş Yayınları, İstanbul, 2012 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. | |||||
8 | deneme |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 76 |