AKTS - Mimari Fotoğrafçılık
Mimari Fotoğrafçılık (ART293) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mimari Fotoğrafçılık | ART293 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • Mimari fotoğrafın teknik ve kompozisyon bilgilerine vakıf olmak • Mesleki yaşamında başarılı mimari fotoğraflar çekebilmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fotoğraf sanatında mimari dinamikler; yapıya uygun fotoğraf teknikleri; ekipman bilgisi ve kullanım teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriğine, sınavlara ilişkin bilgi verilecek, öğrencilerin dersle ilgili beklentileri ve soruları cevaplanacaktır. | |
2 | Fotoğrafın ve fotoğrafçının tanımı. Fotoğrafı oluşturan temel unsurlar. Mimari fotoğrafçılık ve mimari fotoğrafçının tanımı. Mimari fotoğrafçılığın fotoğrafın farklı kullanım alanları içindeki yeri. | |
3 | Fotoğraf alanında ve mimari fotoğrafçılıkta etik ve telif hakkı. Mimari fotoğrafın tarihçesi. | |
4 | Mimari fotoğrafın amaçları. Mimari fotoğraf çekimleri öncesinde yapılması gereken kontroller. Mimari fotoğraf çekimlerinde yöntemin belirlenmesi. | |
5 | Mimari fotoğraf çekimlerinde kullanılan fotoğraf makineleri. | |
6 | Mimari fotoğraf çekimlerinde kullanılan objektifler. Objektiflerin odak uzaklıklarının mimari fotoğraf çekimindeki önemi. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Mimari fotoğrafçılıkta perspektif kontrolü. Mimari fotoğraf çekimlerinde kullanılan yardımcı malzemeler ve görevleri. | |
9 | Mimari fotoğrafta ışık, ışık yoğunluğunun ölçülmesi. Mimari fotoğrafçılıkta doğal ve yapay ışık kaynaklarının kontrolü. | |
10 | Mimari fotoğrafta kompozisyon. Mimari fotoğraf çekimlerinde üçüncü boyut izleniminin elde edilmesi. Mimari fotoğrafçılıkta formlar, doğrultular ve kitlelerin dengelenmesi. | |
11 | Mimari fotoğraf çekimlerinde alan derinliğinin kontrolü. Dış mekan ve iç mekanda mimari fotoğraf çekimleri. | |
12 | Mimari fotoğraf çekimlerinde karşılaşılan problemler ve çözümleri. | |
13 | Mimari fotoğraf çekimlerinde kullanılan yaratıcı teknikler. | |
14 | Mimari panoramik çekimler. Maket fotoğrafları çekilmesi. Mimari fotoğrafçılıkta bilgisayarda perspektif düzeltmeleri yapılması. | |
15 | Dönem derslerinin tekrarı. | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kanburoğlu. Ö. (2016).Tüm Yönleriyle Mimari Fotoğraf. İstanbul: Say Yayınları. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. | |||||
8 | deneme |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 2 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |