AKTS - Fransızca II
Fransızca II (FRE202) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fransızca II | FRE202 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
FRE201 |
Dersin Dili | Fransızca |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Rol Oynama/Dramatize Etme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin genel amacı, FRE201 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde Fransızca iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel dil becerilerini kazandırmaktır. Bu ders ilk yarıyılda verilen FRE201 dersinin devamı mahiyetindedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
2 | Unité 4 – Leçon 1-2 / Participer à une sortie Okuma: Kısa mesaj, davetiye ve yakın gelecek planları Dinleme: Buluşmak için kurulan diyalog Yazma: Savoir, Connaître, Vouloir, Pouvoir ve Devoir fiilleri Konuşma: Davete karşılık verilecek cevaplar | Ders kitabı 60-66 |
3 | Unité 4 – Leçon 3 / Faire face à un problème Dinleme: Bir sorunu anlamak Konuşma: Derdini anlatmak, Tavsiye almak/vermek, Farklı görüşlere katılıp katılmadığını belirtmek Yazma: Emir (impératif) kipi | Ders kitabı 66-68 |
4 | Unité 4 – Leçon 4 / Faire un pique-nique Okuma: Fransızca bir yemek menüsü Yazma: Les articles partitifs (de la, du, de l’, des) Miktar belirteçleri Konuşma: Dışarıda buluşmak için teklifte bulunma ve birinin sözlerini aktarma | Ders kitabı 69-74 |
5 | Unité 5 – Leçon 1 / Voyager Okuma: Yolculuk belirten bir metin Dinleme: Yolculuk sonrası anılarını anlatma Yazma: Di’li geçmiş zaman (passé-composé) kullanarak yolculuğunu anlatma Konuşma: Geçmiş etkinliklerinden bahsetme | Ders kitabı 75-77 |
6 | Unité 5 – Leçon 2-3 / Organiser un voyage Okuma: Seyahat dokümanları (bilet vs.) Dinleme: Yolculara yapılan duyurular Yazma: Taşıtlar Arriver, partir, changer ve prendre fiilleri Konuşma: Pour, pourquoi ve parce que ile olayların nedenlerini ve amaçlarını sormak/ifade etmek | Ders kitabı 78-81 |
7 | Unité 5 – Leçon 4 / Visiter une région Okuma: Bir bölgeyi tanımak Haritadan hava durumunu saptamak Konuşma: Hava durumundan bahsetmek Yazma: Bir bölge hakkında bilgi vermek | Ders kitabı 82-88 |
8 | Unité 6 – Leçon 1 / Faire des achats Okuma: Hediye seçimi Yazma: Karşılaştırma (plus, moins, aussi, le plus, le moins, le meilleur, vb.) Montrer ve Choisir fiilleri İşaret sıfatları Dinleme: Hediyeye karar vermek | Ders kitabı 89-91 |
9 | ARA SINAV | |
10 | Unité 6 – Leçon 2-3 / Acheter Okuma: İnternetten sipariş verme / satın alma Yazma: Acheter, payer, vendre fiilleri Gereklilik belirten (il faut) yapı Dinleme: Kıyafet seçimi Konuşma: Kıyafetlerin rengini ifade etme | Ders kitabı 92-95 |
11 | Unité 6 – Leçon 4 / Consommer Okuma: "Bilinçli bir tüketici misiniz?" testi Yazma: Essayer ve Envoyer fiilleri Konuşma: Restoranda sipariş verme ve hesap isteme | Ders kitabı 96-102 |
12 | Unité 7 – Leçon 1-2 / Se faire des relations Dinleme: Tanışmak ve hobileri hakkında sohbet etmek Yazma: COD (complément d'objet direct) Süreç zarfları (depuis, pendant vs.) Konuşma: Buluşma tekliflerini kabul etme / reddetme Okuma: İş deneyimi | Ders kitabı 102-107 |
13 | Unité 7 – Leçon 3-4 / Parler de ses relations Dinleme: İş hayatıyla ilgili bir deneyiminden bahsetme Yazma: COI (complément d'objet indirect) ve Plaire fiili Okuma: Kısa mesaj, kart postal, e-mail ve davetiyeyi anlama | Ders kitabı 108-116 |
14 | Unité 8 – Leçon 1-2 / Organiser ses loisirs Okuma: Fotoğraf albümü Film özetleri Yazma: Passé Composé (-di’li geçmiş zaman) ve Imparfait (-yordu’lu geçmiş zaman) Travailler, Aller, Avoir ve Prendre fiillerinin imparfait çekimi Qui ve Que Dinleme: Anılar Konuşma: Film tanıtımı | Ders kitabı 117-121 |
15 | Unité 8 – Leçon 3-4 / Faire du sport - Donner son opinion sur un spectacle Dinleme: Yapılan spordan bahsetmek Yazma: Le pronom "en" Konuşma: Yaptığı/sevdiği sporu anlatmak Etkinlikler hakkında kendi fikrini beyan etmek Okuma: Sosyal medyada paylaşılan bir etkinlik (konser, tiyatro, sinema vs.) hakkında bilgilenme | Ders kitabı 122-130 |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Tendances: Méthode de français, Girardet, J., Pécheur, J., Gibbe, C., & Parizet, M.-L.: CLE international,2016, Paris |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Tendances Méthode de français Cahier d’activités A 1, Grammaire Progressive du Français, Paris: CLE international. Girardet, J., Pécheur, J.,Grégoire. avec la participation de Gracia Merlo. |
3. Ders Notları Konulara ek materyaller |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 100 |