AKTS - Biyomekani ve Kinezyoloji II
Biyomekani ve Kinezyoloji II (PTR210) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Biyomekani ve Kinezyoloji II | PTR210 | 4. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kolumna vertebralis patolojilerini, anatomik ve mekanik özelliklerini özümsemek; pelvis, kalça, diz, ayak/ayak bileği, omuz-kol kompleksi, dirsek,el ve el bileğine yönelik anatomik ve mekanik özellikleri tanımlamak; bu ders kapsamında öğrendiği teorik bilgiyi alt ve üst ekstremiteler ile omurganın patolojik durumlarıyla ilişkilendirebilme yetkinliğini kazanır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kolumna vertebralisin mekaniği ve patomekaniği, pelvis, kalça, diz, ayak/ayak bileğinin mekanik ve patomekaniği, omuz-kol kompleksi, dirsek, el mekaniği ve patomekaniği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klinik örnekler | İlgili kaynaktan konunun okunması |
2 | Kinematik Ölçüm Yöntemleri | İlgili kaynaktan konunun okunması |
3 | Kas, Eklem ve Kemik Mekanikleri | İlgili kaynaktan konunun okunması |
4 | Kinezyolojik Elektromiyografi | İlgili kaynaktan konunun okunması |
5 | İnsan Hareketi: Sentez ve Analiz | İlgili kaynaktan konunun okunması |
6 | Üç boyutlu Hareket Analizleri | İlgili kaynaktan konunun okunması |
7 | Kolumna vertebralis mekanik ve patomekanik özellikleri | İlgili kaynaktan konunun okunması |
8 | Pelvis mekaniği ve patomekaniği | İlgili kaynaktan konunun okunması |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Kalça eklemi mekaniği ve patomekaniği | İlgili kaynaktan konunun okunması |
11 | Diz eklemi mekaniği ve patomekaniği | İlgili kaynaktan konunun okunması |
12 | Ayak-ayak bileği eklemi mekaniği ve deformiteleri | İlgili kaynaktan konunun okunması |
13 | Omuz-kol kompleksi mekaniği ve patomekaniği | İlgili kaynaktan konunun okunması |
14 | Dirsek eklemi mekaniği ve patomekaniği | İlgili kaynaktan konunun okunması |
15 | El-el bileği mekaniği patomekaniği | İlgili kaynaktan konunun okunması |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Human Movement Explained. Butterworth-Heinemann Ldt. Linacre House, Jordan Hill, Oxford 1996. |
---|---|
2. Nordin M, Frankel VH. Basic Biomechanics of the Musculoskeletal System. Second Edition. Lea&Febiger , USA, 1989. | |
3. Soderberg GL. Kinesiology. Second Edition. William&Wilkins a Waverly Company, Baltimore, 2005. | |
4. Lippert LS. Clinical Kinesiology and Anatomy. Fourth Edition. F. A. Davis Company, USA, 2006. | |
5. Levangie PK, Norkin CC. Joint Structure and Function: a Comprehensive Analysis. Fourth Edition. F. A. Davis Company, Philadelphia, 2005. | |
6. White AA, Panjabi MM. Clinical Biomechanics of the Spine. Lippincott Williams&Wilkins, Philadelphia, 1990. | |
7. Valmassy RL. Clinical Biomechanics of the Lower Extremities. Mosby, 1996. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 |