AKTS - Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş ve Etik Prensipler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş ve Etik Prensipler (PTR101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş ve Etik Prensipler | PTR101 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon eğitiminin kapsamını, fizyoterapistin görev ve sorumluluklarını öğretmek, diğer ülkelerdeki fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını tanıtmak, temel tıp etiği prensiplerini, hasta ve sağlık çalışanı haklarını, malpraktis kavramını öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fizyoterapist ve rehabilitasyon kavramları, etik ve etik kurallar, hasta sağlık çalışanı, devlet ve kurumların görev ve hakları, fizyoterapistlik mesleğinin etik kuralları, bilim ve eğitim etiği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyoterapi – rehabilitasyon tanımı, Fizyoterapist tanımı ve eğitimi | Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler, 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016, Sayfa-11-12 |
2 | Fizyoterapide uygulama alanları ve örnekleri. | Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler, 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016, Sayfa 27-32 |
3 | Farklı ülkelerde fizyoterapi eğitimi | https://www.csp.org.uk/ https://www.apta.org/ https://www.erwcpt.eu/ |
4 | Farklı ülkelerde fizyoterapi eğitimi | https://www.csp.org.uk https://www.apta.org https://www.erwcpt.eu |
5 | Farklı ülkelerde fizyoterapistlik mesleği | https://www.csp.org.uk/ https://www.apta.org/ https://www.erwcpt.eu/ |
6 | Farklı ülkelerde fizyoterapistlik mesleği | https://www.csp.org.uk/ https://www.apta.org/ https://www.erwcpt.eu/ |
7 | Etik, Ahlak ve Deontoloji Kavramları | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 2, Ethics The Basics |
8 | Temel Tıp Etiği İlkeleri | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 2, Ethics The Basics |
9 | Fizyoterapistler için etik prensipler | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024.Chapter 5, Ethics and Research in Health and Rehabilitation, https://fizyoterapistler.org.tr/etik-prensipler |
10 | Etik Vaka Örnekleri | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 7, Analyzing Ethical Dilemmas |
11 | Etik Vaka Örnekleri | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 7, Analyzing Ethical Dilemmas |
12 | Etik ve Hukuk | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 3, Legal Issues in Ethical Decision Making |
13 | Hasta hakları ve sağlık çalışanı hakları | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 6, Ethics and the Law The Interface |
14 | Malpraktis | Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024, Chapter 6, Ethics and the Law The Interface |
15 | Tartışma | Önceki konuların tekrar edilmesi |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Kornblau, Barbara, and Ann Burkhardt. Ethics in rehabilitation: a clinical perspective. Routledge, 2024. |
---|---|
2. Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler, 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016. | |
Diğer Kaynaklar | 3. https://fizyoterapistler.org.tr/etik-prensipler, https://www.csp.org.uk/ https://www.apta.org/ https://www.erwcpt.eu/ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | X | ||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | X | ||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | X | ||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 50 |