AKTS - Nörofizyolojik Yaklaşımlar II

Nörofizyolojik Yaklaşımlar II (PTR302) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Nörofizyolojik Yaklaşımlar II PTR302 6. Dönem 2 2 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı İnmeli hastanın fonksiyonel yetersizliklerini belirleyebilme, uygun rehabilitasyon yaklaşımlarına karar verebilme ve etkin bir biçimde uygulayabilme becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnmeli hastanın fonksiyonel yetersizliklerine uygun fizyoterapi değerlendirme yapar.
  • Fizyoterapi değerlendirmelerine ve rehabilitasyon yaklaşımlarına karar verir.
  • Rehabilitasyon yaklaşımlarını etkin bir biçimde uygulayabilme bilgi ve becerileri değerlendirir.
  • Rehabilitasyon yaklaşımlarını etkin bir biçimde uygulayabilme bilgi ve becerileri değerlendirir.
  • İnmeli hastalarda güncel yaklaşımları öğrenir ve tedavi planına yeni uygulamaları ekler.
Dersin İçeriği Serebrovasküler olay sonrası fizyoterapi değerlendirmeleri ve inme rehabilitasyonunda kullanılan nörofizyolojik yaklaşımların uygulamalı anlatımı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Serebrovasküler olay; anatomi, etyoloji, patogenez, tedavi Kaynaktan ilgili bölümün okunması
2 Serebrovasküler olay sonrası değerlendirme Kaynaktan ilgili bölümün okunması
3 Bobath Yaklaşımı: Bobath yaklaşımını detekleyen motor control teorileri Kaynaktan ilgili bölümün okunması
4 Fonksiyonel hareket, etkili hareket, kompansatuar stratejiler Kaynaktan ilgili bölümün okunması
5 Bobath yaklaşımında değerlendirme ve klinik problem çözme Kaynaktan ilgili bölümün okunması
6 Bobath yaklaşımı ile problem çözme, pratik uygulamalar Kaynaktan ilgili bölümün okunması
7 İnme sonrası akut dönemde Bobath yaklaşımı ile rehabilitasyon Kaynaktan ilgili bölümün okunması
8 Bobath yaklaşımıile problem çözme, pratik uygulamalar Kaynaktan ilgili bölümün okunması
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Üst ekstremitenin geri dönüş sürecinde Bobath yaklaşımı Kaynaktan ilgili bölümün okunması
11 Bobath yaklaşımı ile problem çözme, pratik uygulamalar Kaynaktan ilgili bölümün okunması
12 Lokomosyonun geliştirilmesinde Bobath yaklaşımı Kaynaktan ilgili bölümün okunması
13 Bobath yaklaşımı ile problem çözme, pratik uygulamalar Kaynaktan ilgili bölümün okunması
14 Brunnstrom Yaklaşımı Kaynaktan ilgili bölümün okunması
15 Margaret Johnstone Yaklaşımı Kaynaktan ilgili bölümün okunması
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. A.SaadetOtman,AyşeKaraduman,AyşeLivanelioğlu “HemiplejiRehabilitasyonundaNörofizyolojikYaklaşımlar”

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar.
2 Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır
3 Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür.
4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 14 14
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 150