AKTS - Nörofizyolojik Yaklaşımlar II
Nörofizyolojik Yaklaşımlar II (PTR302) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nörofizyolojik Yaklaşımlar II | PTR302 | 6. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İnmeli hastanın fonksiyonel yetersizliklerini belirleyebilme, uygun rehabilitasyon yaklaşımlarına karar verebilme ve etkin bir biçimde uygulayabilme becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Serebrovasküler olay sonrası fizyoterapi değerlendirmeleri ve inme rehabilitasyonunda kullanılan nörofizyolojik yaklaşımların uygulamalı anlatımı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Serebrovasküler olay; anatomi, etyoloji, patogenez, tedavi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
2 | Serebrovasküler olay sonrası değerlendirme | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
3 | Bobath Yaklaşımı: Bobath yaklaşımını detekleyen motor control teorileri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
4 | Fonksiyonel hareket, etkili hareket, kompansatuar stratejiler | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
5 | Bobath yaklaşımında değerlendirme ve klinik problem çözme | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
6 | Bobath yaklaşımı ile problem çözme, pratik uygulamalar | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
7 | İnme sonrası akut dönemde Bobath yaklaşımı ile rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
8 | Bobath yaklaşımıile problem çözme, pratik uygulamalar | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Üst ekstremitenin geri dönüş sürecinde Bobath yaklaşımı | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
11 | Bobath yaklaşımı ile problem çözme, pratik uygulamalar | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
12 | Lokomosyonun geliştirilmesinde Bobath yaklaşımı | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
13 | Bobath yaklaşımı ile problem çözme, pratik uygulamalar | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
14 | Brunnstrom Yaklaşımı | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
15 | Margaret Johnstone Yaklaşımı | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. A.SaadetOtman,AyşeKaraduman,AyşeLivanelioğlu “HemiplejiRehabilitasyonundaNörofizyolojikYaklaşımlar” |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 |