AKTS - Temel Egzersiz Uygulamaları
Temel Egzersiz Uygulamaları (PTR204) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Egzersiz Uygulamaları | PTR204 | 4. Dönem | 2 | 3 | 0 | 3.5 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrenci, çeşitli bozukluklarda kullanılan egzersiz örneklerini ve bunlar içerisinden hasta için en uygun olanlarını seçerek tedavi programını planlamayı öğrenmiş olacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Egzersiz programının planlanması, hastaya etki eden faktörler ve egzersizlerin öğretilmesi, normal eklem hareketleri için egzersiz tipleri, egzersiz pozisyonları, pelvik bölgeve lumbal vertebraların düzgünlüğü için egzersizler, ön ve yan abdominalleri kuvvetlendirme egzersizleri, William?s fleksiyon egzersizleri, pektoral kaslari çingerme egzersizleri, toraka lve servikal vertebralar ile omuz kuşağının düzgünlüğü için egzersizler, |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tedavi Hareketlerine Giriş | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
2 | Tedavi Hareketlerine Giriş | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
3 | Egzersizin Sınıflandırılması ve Egzersiz Planlama | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
4 | Egzersizin Sınıflandırılması ve Egzersiz Planlama | Classification of Exercise and Exercise Planning |
5 | Normal Eklem Hareketinin Değerlendirilmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
6 | Normal Eklem Hareketinin Değerlendirilmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
7 | Dirençli egzersizler | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
8 | Dirençli egzersizler | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Germe Egzersizleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
11 | Germe Egzersizleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
12 | Postüral Problemler ve Tedavilerinde Kullanılan Egzersiz Örnekleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
13 | Spinal Stabilizasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
14 | Grup Egzersizleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
15 | Traksiyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. : A.Saadet Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan A. Ş. Ankara -2006 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. | |||||
8 | deneme |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 |