AKTS - Ortopedik Rehabilitasyon
Ortopedik Rehabilitasyon (PTR303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortopedik Rehabilitasyon | PTR303 | 5. Dönem | 4 | 0 | 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere ortopedik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyonu öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ortopedik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortopedik rehabilitasyona giriş | İlgili konunun okunması |
2 | Ortopedik rehabilitasyonda temel prensipler,semptom araştırma Doku iyileşmesi ve süreci | Petty NJ. Nöromuskuloskeletal Muayene ve Değerlendirme Fizyoterapistler için El Kitabı (2014) ilgili konunun okunması |
3 | Kırıklar, kırıkların sınıflaması, kırık iyileşmesi, kırık komplikasyonları Kırıklarda tedavi ve kırık rehabilitasyonunun genel prensipleri Alt ve üst ekstremite kırıklarında rehabilitasyon | İlgili konunun okunması |
4 | Eklem artroplastileri, endoprotezler ve rehabilitasyonu | Donatelli RA, Wooden MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy(2010) ilgili konunun okunması Görsel materyal oluşturma |
5 | Omuz-kol kompleksi yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Donatelli RA, Wooden MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy (2010) ilgili konunun okunması Görsel materyal oluşturma |
6 | Boyun, omuz, torakal bölge problemlerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon Torasik outlet sendromu | Donatelli RA, Wooden MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy (2010) ilgili konunun okunması Görsel materyal oluşturma |
7 | Dirsek, el bileği yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Donatelli RA, Wooden MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy (2010) ilgili konunun okunması Görsel materyal oluşturma |
8 | Kalça bölgesi yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Donatelli RA, Wooden MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy (2010) ilgili konunun okunması Görsel materyal oluşturma |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Diz bölgesi yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
11 | Ayak ve ayak bileği bölgesi yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyo | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
12 | Servikal bölge yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
13 | Lumbal bölge yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
14 | Torakal bölge yaralanmalarında fizyoterapi ve rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
15 | Ortopedik problemlerde bandajlama ve bantlama yöntemleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. MJ. OrthopaedicPhysicalTherapy (2010) |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 125 |