AKTS - Fizyoterapide Klinik Problem Çözme II
Fizyoterapide Klinik Problem Çözme II (PTR408) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizyoterapide Klinik Problem Çözme II | PTR408 | 8. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon kapsamındaki sağlıklı veya hasta popülasyonun sorunlarını değerlendirerek analiz etme ve çözümleme konusunda grup çalışması, probleme dayalı eğitim yolu ile dört yıllık lisans eğitimi sürecinde elde edilen bilgilerin entegre edilmesi, literatür taraması ve sunum becerisini geliştirmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Klinik problem çözme, mantık yürütme ve fizyoterapi becerilerini kullanarak fizyoterapi-rehabilitasyon ile ilişkili çözüm önerilerinin tartışılması; uygun fizyoterapi-rehabilitasyon programının üzerinde tartışılarak belirlenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortopedik bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
2 | Ortopedik bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
3 | Erişkin nörolojik bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
4 | Erişkin nörolojik bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
5 | Pediatrik bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
6 | Pediatrik bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
7 | Kardiyolojik bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
8 | Kardiyolojik bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Pulmoner hastalıklarla ilgili bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
11 | Pulmoner hastalıklarla ilgili bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
12 | Ampütasyon geçirmiş bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
13 | Ampütasyon geçirmiş bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
14 | Sportif yaralanma geçirmiş bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
15 | Romatolojik bir vakanın incelenmesi | Vakayla ilgili literatür tarama ve güncel bilgilerin sentezlenmesi |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki her tür yazılı ve görsel bilgi ders kapsamında gerekli olabilmektedir |
---|---|
2. Dört yıllık lisans eğitimi sırasında elde edilen teorik ve pratik ders notları ve kitaplar |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 6 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 6 | 3 | 18 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 75 |