AKTS - Pulmoner ve Yoğun Bakımda Fizyoterapi

Pulmoner ve Yoğun Bakımda Fizyoterapi (PTR305) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Pulmoner ve Yoğun Bakımda Fizyoterapi PTR305 5. Dönem 2 2 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersi tamamlayan öğrencinin akciğer hastalıklarının fizyopatolojisini öğrenmesi, uygun değerlendirme yöntemlerini seçme ve rehabilitasyon yöntemlerini uygulama becerisini kazanması hedeflenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler pulmoner hastalıkları öğrenir.
  • Pulmoner hastalıkları değerlendirme yöntemlerini bilir.
  • Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan ekipmanları öğrenir.
  • Solunum fizyoterapi yöntemlerini öğrenir.
Dersin İçeriği Pulmoner rehabilitasyonun tanımı, obstruktif ve restriktif akciğer hastalıkları, pulmoner rehabilitasyonda değerlendirme ve kullanılan tedavi yöntemleri, pulmoner cerrahide fizyoterapi ve rehabilitasyon, yoğun bakımda solunuma yardımcı cihazlar, oksijen tedavisi, aspirasyon, yoğun bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyon, neonatallerde ve pediatrk hastalarda göğüs fizyoterapisi ve rehabilitasyonu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pulmoner rehabilitasyonun tanımı, Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
2 Obstruktif akciğer hastalıkları Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
3 Restriktif akciğer problemleri Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
4 Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleri Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
5 Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleri Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
6 Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan tedavi yöntemleri Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
7 Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan tedavi yöntemleri Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
8 Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz testleri ve eğitimi Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Pulmoner cerrahide fizyoterapi ve rehabilitasyon Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
11 Yoğun bakımda solunuma yardımcı cihazlar, oksijen tedavisi, aspirasyon Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
12 Yoğun bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyon Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
13 Solunum problemi olan neonatallerde ve pediatrik hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
14 Obesite, diyabet, hipertansiyon, organ yetmezlikleri ilişki solunum problemleri ve rehabilitasyonu Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
15 Akciğer transplantasyonu ve rehabilitasyonu Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. DeTurk W, Cahalin L.Cardiovascular and Pulmonary PhysicalTherapy. 1st ed. NewYork: McGrawHill; 2004.
2. Smith M, Ball V. Cardiovascular/Respiratory Physiotherapy. London: Mosby; 1998.
3. Frownfelter D, Dean E. Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy Evidence and Practice. 4th ed. St Louis: Mosby; 2006.
Diğer Kaynaklar 4. ScienceCitation Index, Index Medicus

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar.
2 Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır
3 Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür.
4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar.
8 deneme

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 100