AKTS - Pulmoner ve Yoğun Bakımda Fizyoterapi

Pulmoner ve Yoğun Bakımda Fizyoterapi (PTR305) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Pulmoner ve Yoğun Bakımda Fizyoterapi PTR305 5. Dönem 2 2 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Zehra Can Karahan
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersi tamamlayan öğrencinin akciğer hastalıklarının fizyopatolojisini öğrenmesi, uygun değerlendirme yöntemlerini seçme ve rehabilitasyon yöntemlerini uygulama becerisini kazanması hedeflenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pulmoner rehabilitasyonla ilgili temel kavramları açıklar
  • Solunum hastalıklarının klinik özelliklerini tanımlar
  • Solunum sorunları olan hastaları fiziksel, fizyolojik ve fonksiyonel açıdan değerlendirir.
  • Solunum sorunları olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını uygular
  • Solunum problemi olan hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına yardımcı cihazları kullanır
Dersin İçeriği Pulmoner rehabilitasyonun tanımı, obstruktif ve restriktif akciğer hastalıkları, pulmoner rehabilitasyonda değerlendirme ve kullanılan tedavi yöntemleri, pulmoner cerrahide fizyoterapi ve rehabilitasyon, yoğun bakımda solunuma yardımcı cihazlar, oksijen tedavisi, aspirasyon, yoğun bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyon, neonatallerde ve pediatrk hastalarda göğüs fizyoterapisi ve rehabilitasyonu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Pulmoner rehabilitasyonun tanımı, Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi K1 (Bölüm 1)
2 Obstruktif akciğer hastalıkları K1 (Bölüm 2), K2 (Bölüm 5), R3 (Bölüm 27-29)
3 Restriktif akciğer problemleri K1 (Bölüm 2), K2 (Bölüm5), R3 (Bölüm 32-41)
4 Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleri K1 (Bölüm 2), K2 (Bölüm 6), K3 (Bölüm 6-8)
5 Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleri K1 (Bölüm 2), K2 (Bölüm 6), R3 (Bölüm 6-8)
6 Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan tedavi yöntemleri K1(Bölüm 3), K2 (Bölüm 7), K3 (Bölüm 10,13,52)
7 Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan tedavi yöntemleri K1(Bölüm 3), K2 (Bölüm 7), K3 (Bölüm 10,13,52)
8 Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz testleri ve eğitimi K1 (Bölüm 3), K2 (Bölüm 7), K3 (Bölüm 51)
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Pulmoner cerrahide fizyoterapi ve rehabilitasyon K2 (Bölüm 9), R3 (Bölüm 44)
11 Yoğun bakımda solunuma yardımcı cihazlar, oksijen tedavisi, aspirasyon K2 (Bölüm 9), R3 (Bölüm 15)
12 Yoğun bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyon K2 (Bölüm 9) , R3 (Bölüm 15)
13 Solunum problemi olan neonatallerde ve pediatrik hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon K2 (Bölüm 10), K3 (Bölüm 46-49)
14 Obesite, diyabet, hipertansiyon, organ yetmezlikleri ilişki solunum problemleri ve rehabilitasyonu K1(Bölüm 3), K2 (Bölüm 7), K3 (Bölüm 10,13,52)
15 Akciğer transplantasyonu ve rehabilitasyonu K2 (Bölüm 9) , R3 (Bölüm 44)
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hodgkin JE, Celi BR, Connors GA. Pulmonary Rehabilitation: Guidelines to Success. 4th ed. St Louis, MO: Mosby, 2008.
2. Pryor JA, Prasad AS. Physiotherapy for Respiratory and Cardiac Problems: Adults and Paediatrics. 4th ed. Edinburgh: Churchill Livingstone, 2011.
3. Harutoğlu H. Pulmoner Rehabilitasyon. Hipokrat Kitabevi,2019

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 1 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. X
2 Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır X
3 Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür.
4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 6 6
Toplam İş Yükü 100