AKTS - Pulmoner ve Yoğun Bakımda Fizyoterapi
Pulmoner ve Yoğun Bakımda Fizyoterapi (PTR305) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pulmoner ve Yoğun Bakımda Fizyoterapi | PTR305 | 5. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersi tamamlayan öğrencinin akciğer hastalıklarının fizyopatolojisini öğrenmesi, uygun değerlendirme yöntemlerini seçme ve rehabilitasyon yöntemlerini uygulama becerisini kazanması hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Pulmoner rehabilitasyonun tanımı, obstruktif ve restriktif akciğer hastalıkları, pulmoner rehabilitasyonda değerlendirme ve kullanılan tedavi yöntemleri, pulmoner cerrahide fizyoterapi ve rehabilitasyon, yoğun bakımda solunuma yardımcı cihazlar, oksijen tedavisi, aspirasyon, yoğun bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyon, neonatallerde ve pediatrk hastalarda göğüs fizyoterapisi ve rehabilitasyonu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pulmoner rehabilitasyonun tanımı, Solunum sistemi anatomisi ve fizyolojisi | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
2 | Obstruktif akciğer hastalıkları | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
3 | Restriktif akciğer problemleri | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
4 | Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleri | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
5 | Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan değerlendirme yöntemleri | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
6 | Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan tedavi yöntemleri | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
7 | Pulmoner rehabilitasyonda kullanılan tedavi yöntemleri | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
8 | Pulmoner rehabilitasyonda egzersiz testleri ve eğitimi | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Pulmoner cerrahide fizyoterapi ve rehabilitasyon | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
11 | Yoğun bakımda solunuma yardımcı cihazlar, oksijen tedavisi, aspirasyon | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
12 | Yoğun bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyon | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
13 | Solunum problemi olan neonatallerde ve pediatrik hastalarda fizyoterapi ve rehabilitasyon | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
14 | Obesite, diyabet, hipertansiyon, organ yetmezlikleri ilişki solunum problemleri ve rehabilitasyonu | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
15 | Akciğer transplantasyonu ve rehabilitasyonu | Ders sunumunun hazırlığı ve görsel materyal oluşturma |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. DeTurk W, Cahalin L.Cardiovascular and Pulmonary PhysicalTherapy. 1st ed. NewYork: McGrawHill; 2004. |
---|---|
2. Smith M, Ball V. Cardiovascular/Respiratory Physiotherapy. London: Mosby; 1998. | |
3. Frownfelter D, Dean E. Cardiovascular and Pulmonary Physical Therapy Evidence and Practice. 4th ed. St Louis: Mosby; 2006. | |
Diğer Kaynaklar | 4. ScienceCitation Index, Index Medicus |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. | |||||
8 | deneme |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 |