AKTS - Egzersiz Fizyolojisi
Egzersiz Fizyolojisi (PTR208) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Egzersiz Fizyolojisi | PTR208 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Egzersiz fizyolojisini öğretmektir.Sinir sisteminin fizyolojik yapısı, fonksiyonları konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Egzersiz ve sporun vücut sistemleri üzerinde oluşturduğu fizyolojik etkiler, performansın gelişmesinde rol oynayan fizyolojik mekanizmalar, kan, kas, solunum, kardiyovasküler sistemin egzersize uyumu, egzersizde metabolizma değişiklikleri, asit-baz dengesi, yorgunluk oluşumu ve yorgunluğun birey üzerindeki etkileri, çevresel faktörler, kondisyon testleri ve kondisyonun değerlendirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Egzersiz tipleri | İlgili kaynaktan konunun okunması |
2 | Enerji kaynakları | İlgili kaynaktan konunun okunması |
3 | Sinir fizyolojisi ve nöral kontrol | İlgili kaynaktan konunun okunması |
4 | Kas fizyolojisi | İlgili kaynaktan konunun okunması |
5 | Egzersiz ve kas-iskelet sitemi | İlgili kaynaktan konunun okunması |
6 | Egzersiz ve kardiyovasküler sistem | İlgili kaynaktan konunun okunması |
7 | Egzersiz ve pulmoner sistem | İlgili kaynaktan konunun okunması |
8 | Egzersiz ve Pulmoner Sistem | İlgili kaynaktan konunun okunması |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Egzersize bağlı metabolik ve hormonal değişiklikler | İlgili kaynaktan konunun okunması |
11 | Aerobik ve anaerobik eğitimin vücut sistemleri üzerine etkileri Maksimal aerobik gücü etkileyen faktörler | İlgili kaynaktan konunun okunması |
12 | Egzersizde sıcaklık, sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesi, basınç değişikliklerine bağlı değişiklikler Toparlanma | İlgili kaynaktan konunun okunması |
13 | İstirahat ve fiziksel aktivitede enerji kapasitesi ve enerji harcamasının ölçülmesi, egzersiz testleri | İlgili kaynaktan konunun okunması |
14 | Termoregülasyon ve egzersiz Sualtı ve yüksek irtifa fizyolojisi | İlgili kaynaktan konunun okunması |
15 | Kalp atım hızı ve kan basıncının pratik uygulaması ve klinik ölçümler | İlgili kaynaktan konunun okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. McArdle et al. Exercise Physiology |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. | |||||
8 | deneme |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 125 |