AKTS - Fonksiyonel Nöroanatomi
Fonksiyonel Nöroanatomi (PTR207) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fonksiyonel Nöroanatomi | PTR207 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Nörolojik muayeneyi ve nörolojik hastalıkları öğretme. Klinik uygulamalar için gerekli alt yapının oluşturulması. Sinir sistemi yapıları, bu yapıların birbirleri ile ilişkileri ve hasarları durumunda ortaya çıkan klinik durumlar konusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sinir sistemine giriş, beyin ve medulla spinalisin zarları, ventriküler sistem ve bos dolaşımı, beynin fonksiyonel sahaları, bazal ganglionlar, diensefalon, beyin sapı, kranial sinirler, sss dolaşımı, medullaspinalis, inen çıkan yollar, periferik sinir sistemi, serebellum, limbik sistem, otonom sinir sistemi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir sistemine giriş Beyin ve medulla spinalisin zarları, ventriküler sistem ve BOS dolaşımı | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
2 | Beynin fonksiyonel sahaları Nörolojik Muayene | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
3 | Medulla Spinalis İnen çıkan yollar Medulla spinalis hastalıkları | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
4 | Periferik sinir sistemi Periferik Nöropatiler Tuzak Nöropatiler | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
5 | SSS dolaşımı Serebrovasküler hastalıklar | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
6 | Bazal ganglionlar Diensefalon Beyin sapı | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
7 | Spastisite Mental ve motor gelişim basamakları | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
8 | Serebellum Limbik sistem Serebral Palsi | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Nörodejeneratif hastalıklar | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
11 | Nöromüsküler Hastalıklar | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
12 | Kranial sinirler Beyin cerrahisi yöntemleri- anevrizma ameliyatları | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
13 | Otonom sinir sistemi Disk hernisi operasyonları | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
14 | Kafa travması sonrası operasyonlar | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
15 | Genel Tekrar | Kaynaklardan ilgili konunun okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü | 125 |