AKTS - Fizyoterapide Temel Ölçme ve Değerlendirme
Fizyoterapide Temel Ölçme ve Değerlendirme (PTR203) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fizyoterapide Temel Ölçme ve Değerlendirme | PTR203 | 3. Dönem | 2 | 3 | 0 | 3.5 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrenci değerlendirme yöntemlerini kullanarak, hastanın tedavi programını planlamayı öğrenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hareketin temel prensipleri, postür analizi (anterior, lateral ve posterior postür analizleri), kısalık testleri, esneklik ve değerlendirmesi, antropometrik öçlümler (çevre, uzunluk, çap ve yağ dokusu ölçümleri), gonyometre ile normal eklem hareketlerinin (NEH) değerlendirilmesi, kas kuvveti ve değerlendirme yöntemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, dersin amaç ve işleyişinin açıklanması hasta hikayesi, hareketin temel prensipleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
2 | Postür analizi (anteriyor ve lateral postür analizi) | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
3 | Posterior postür analizi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
4 | Kısalık testleri ve esneklik değerlendirmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
5 | Antropometrik ölçümler; çevre ve uzunluk ölçümleri, çap ve yağ dokusu ölçümleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
6 | Normal eklem hareketi değerlendirmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
7 | Normal eklem hareketi değerlendirmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
8 | Normal eklem hareketi değerlendirmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Kas kuvveti değerlendirmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
11 | Kas kuvveti değerlendirmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
12 | Kas kuvveti değerlendirmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
13 | Kas kuvveti değerlendirmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
14 | Kas kuvveti değerlendirmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
15 | Kas kuvveti değerlendirmesi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. A.Saadet Otman, Nezire Köse. Tedavi Hareketlerinde Temel Ölçme ve Değerlendirme Prensipleri, 4. Baskı, Yücel Ofset Matbaacılık, Ankara -2008 |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. | |||||
8 | deneme |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 150 |