AKTS - Pediatrik Rehabilitasyon

Pediatrik Rehabilitasyon (PTR310) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Pediatrik Rehabilitasyon PTR310 6. Dönem 3 2 0 4 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Pediatrik rehabilitasyon kapsamındaki patolojiler (Serebral paralizi, mental motor retardasyon, doğumsal brachial pleksüs zedelenmeleri, konjenital tortikollis ve nöromosküler hastalıklar) ile ilgili gerekli teorik ve pratik bilgilerin öğrenilerek, hastaların değerlendirilmeleri, uygun fizyoterapi programının oluşturulması, rehabilitasyon için gerekli yaklaşımların belirlenmesi konusunda gerekli becerileri geliştirmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Serebral palsi’de değerlendirme ve tedavi yöntemlerini öğrenir.
  • Brakial Pleksus’da değerlendirme parametrelerini ve tedaviyi öğrenir.
  • Nöromuskuler hastalıklarda çocuklara nasıl yaklaşması gerektiğini öğrenir.
  • Mental retarde çocukların rehabilitasyonunda neler yapması gerektiğini öğrenir.
Dersin İçeriği Serebral paralizi, mental motor retardasyon, doğumsal brachial pleksüs zedelenmeleri, konjenital tortikollis ve nöromosküler hastalıkların fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarına yönelik teorik ve pratik konular

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Normal Motor Gelişim Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
2 Normal Motor Gelişim Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
3 Serebral Paralizi Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
4 Serebral Paralizi Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
5 Serebral Paralizi Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
6 Serebral Paralizi Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
7 Serebral Paralizi Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
8 Mental Motor Retardasyon Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Doğumsal Brachial Pleksüs Zedelenmeleri Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
11 Doğumsal Brachial Pleksüs Zedelenmeleri Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
12 Konjenital Tortikollis Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
13 Nöromosküler Hastalıklar Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
14 Nöromosküler Hastalıklar Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
15 Nöromosküler Hastalıklar Kaynak kitaptan ilgili bölümü okunması
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Serebral Paralizi’de Değerlendirme veTedavi Yöntemleri , Ayfer Sade, A. Saadet Otman

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. X
2 Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır X
3 Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. X
4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. X
5 Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. X
6 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. X
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 11 11
Toplam İş Yükü 125