AKTS - El Rehabilitasyonu ve İş Uğraşı Tedavisi
El Rehabilitasyonu ve İş Uğraşı Tedavisi (PTR308) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
El Rehabilitasyonu ve İş Uğraşı Tedavisi | PTR308 | 6. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Sık görülen el ve üst ekstremite problemlerini, değerlendirme yöntemleri ve rehabilitasyon yaklaşımlarını açıklamak. Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolünü açıklamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | El ve üst ekstremitenin anatomi ve biyomekanik prensipleri, yumuşak doku problemleri, kırıklar, eklem problemleri, sinir yaralanmaları sonrası rehabilitasyon prensipleri; takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü; günlük yaşam aktiviteleri değerlendirme ve eğitimi; transfer aktiviteleri prensip ve uygulamaları; el, duyu, duyu bütünlemesi değerlendirmeleri ve tedavisi; farklı problemlerde iş-uğraşı tedavi yaklaşım prensipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elin fonksiyonel anatomisi ve El problemlerinde değerlendirme yöntemleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
2 | Elin yumuşak doku problemleri ve rehabilitasyon yaklaşımları | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
3 | Elde kırıklar ve eklem yaralanmaları | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
4 | Fleksör tendon yaralanmaları | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
5 | Ekstansör tendon yaralanmaları | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
6 | Elbileği problemleri ve Üst ekstremite tuzak nöropatileri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
7 | Periferik sinir yaralanmalarında rehabilitasyon prensipleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
8 | Kompleks travmatik problemlerde rehabilitasyon | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Konjenital anomalilerde rehabilitasyon yaklaşımları | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
11 | Rehabilitasyonda takım çalışması içinde iş ve uğraşı tedavisinin (ergoterapi) rolü | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
12 | Günlük Yaşam Aktiviteleri değerlendirilmesi ve pratik uygulanması | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
13 | Transfer Aktiviteleri Biomekaniksel Prensipler ve uygulamalar | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
14 | Duyu değerlendirmesi Duyu tedavisi | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
15 | Duyu bütünlemesi değerlendirme ve tedavi yöntemleri | Kaynaktan ilgili bölümün okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Kütüphane ve literatür incelemesi yapılacak Ders notları kaynak olarak verilecektir |
---|---|
2. Ders notları kaynak olarak verilecektir |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 100 |