AKTS - Protez ve Ortez Rehabilitasyonu
Protez ve Ortez Rehabilitasyonu (PTR304) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Protez ve Ortez Rehabilitasyonu | PTR304 | 6. Dönem | 4 | 0 | 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Uygun protez seçimi, protez kullanan hastaların rehabilitasyon programının planlanmasını öğretmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Amputasyon nedenleri, amputasyon seviyeleri, konjenital amputasyonlar, parsiyel el ve ayak protezleri, üst ve alt ekstremite amiputasyon seviyelerine göre kullanılan protezler, protezlerde statik ve dinamik ayarlar ve güdük-soket uyumu, kontrol mekanizmaları, mioelektrik protezler ve ampute rehabilitasyonu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Amputasyon nedenleri, seviyeleri | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
2 | Konjenital amputasyonlar, Parsiyel el ve ayak protezleri | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
3 | Üst ekstremite amputasyon seviyelerine göre kullanılan protezler ve rehabilitasyonu | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
4 | Alt ekstremite amputasyon seviyelerine göre kullanılan protezler ve rehabilitasyonu | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
5 | Protezlerde statik ve dinamik ayarlar ve güdük-soket uyumu, kontrol | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
6 | Orteze giriş, ortez kullanım amaçları, temel kullanım alanlarına yönelik örnekler. | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
7 | Ayağın patomekaniği, sık görülen deformiteler, Ayağın ortezlenmesinde temel prensipler, Uygun ayakkabı, ortezlerde kullanılan materyal bilgisi | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
8 | Ayağın ve ayakbileğinin sık görülen patolojileri, ortez uygulamaları, kullanım, kontrol ve tedavi yöntemleri, uzun yürüme ortezleri | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
9 | Yarıyıl Ara Sınav Haftası | |
10 | Dizin mekanik ve travmatik patolojilerinde ortotoik yaklaşım Doğuştan Kalça Çıkığının klinik özellikleri, belirtiler ve ortezleme tedavisi | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
11 | Spinal bölge patolojileri, sınıflandırılması, klinik özellikleri, spinal ortezleme prensipleri Boyunda sık görülen patolojiler ve ortotik yaklaşımlar | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
12 | Spinal deformite ortezleri ve Spinal patoloji ortezleri | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
13 | Elin splintlenmesindeki temel kavramlar, prensipleri ve yöntemler. Spintlerin sınıflandırılması, dinamik splintlerin taşıması gereken özellikleri ve elde sık görülen patolojilerin ortezlenmesi | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
14 | Dirsek patolojileri ve ortezlenmesi | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
15 | Omuz patolojileri ve ortezlenmesi | Konunun ilgili kaynaktan okunması |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Güncel literatür taranarak ders notu şeklinde verilecek |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar. | |||||
2 | Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır | |||||
3 | Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür. | |||||
4 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar. | |||||
5 | Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
6 | Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar. | |||||
8 | deneme |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 150 |