AKTS - Manipulatif Tedavi II

Manipulatif Tedavi II (PTR206) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Manipulatif Tedavi II PTR206 4. Dönem 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Fizyoterapide kullanılan manuel teknikler anlatılarak öğrencilerin tedavi programını planlamaları amaçlanmıştır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Farklı mobilizasyon tekniklerinin prensiplerini öğrenecektir. Mobilizasyon tekniklerinin fizyolojik mekanizmalarını öğrenir. Hastanın gereksinimlerini belirleyecektir. Uygun değerlendirme yöntemlerini öğrenir.
Dersin İçeriği Kaltenborn, Maitland, Mc Kenzie, Mulligan, parmaklar, el ve elbileği eklemlerinin mobilizasyonu, dirsek ve omuz kuşağı eklemlerinin mobilizasyonu, ayak, ayak bileği ve diz eklemlerinin mobilizasyonu, kalça, pelvis ve sakroiliak eklem mobilizasyonu, lomber bölge mobilizasyonu, torakal bölge mobilizasyonu, servikal bölge mobilizasonu.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Eklem ve yumuşak dokuların fonksiyonel anatomisi, biyomekaniği, patomekaniği ve temel değerlendirme prensipleri İlgili kaynaktan konunun okunması
2 Transvers friksiyon tekniğinin etki mekanizması ve uygulama prensipleri İlgili kaynaktan konunun okunması
3 Üst ve alt ekstremite tendon, bağ ve kas yaralanmalarının tedavisinde transvers friksiyon masajı uygulamaları İlgili kaynaktan konunun okunması
4 Parmaklar, El ve Elbileği eklemlerinin mobilizasyonu İlgili kaynaktan konunun okunması
5 Dirsek ve omuz kuşağı eklemlerinin mobilizasyonu İlgili kaynaktan konunun okunması
6 Ayak, ayak bileği ve diz eklemlerinin mobilizasyonu İlgili kaynaktan konunun okunması
7 Kalça, Pelvis ve sakroiliak eklem mobilizasyonu İlgili kaynaktan konunun okunması
8 Lomber bölge mobilizasyonu İlgili kaynaktan konunun okunması
9 Yarıyıl Ara Sınav Haftası
10 Lomber bölge mobilizasyonu İlgili kaynaktan konunun okunması
11 Torakal bölge mobilizasyonu İlgili kaynaktan konunun okunması
12 Torakal bölge mobilizasyonu İlgili kaynaktan konunun okunması
13 Servikal bölge mobilizasonu İlgili kaynaktan konunun okunması
14 Servikal bölge mobilizasonu İlgili kaynaktan konunun okunması
15 Nöromobilizasyon İlgili kaynaktan konunun okunması
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kesson M. Orthopaedic medicine a practical approach. (1998). Butterworth-Heinemann. UK.
2. Cyriax JH. Cyriax illustrated manual of orthopaedic medicine. (2000) Butterworth-Heinemann.UK.
3. Payton OD. Manual of physical theraphy. (1990). Churchill Livingstone

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanına özgü bilgi, kavram ve prensipler doğrultusunda yakın ve uzak hedefleri belirleyerek gerekli ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlamayı yapar.
2 Kazanılan bilgi, beceri ve kanıta dayalı klinik karar verme süreçlerini kullanarak, uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon tedavi programını belirler, iş güvenliği prensiplerini dikkate alarak sistematik ve güvenli olarak uygular, gerektiği durumda yeniden düzenler veya sonlandırır
3 Fizyoterapi alanında bilgi kaynaklarını kullanır, veri toplar, rapor tutar, etik ve deontolojik yaklaşımları dikkate alarak, mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak planlar, analiz eder ve yürütür.
4 Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler.
6 Fizyoterapistlik mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, mesleki etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür.
7 Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun sağlık politikası üretilmesi ve uygulanmasına katkı sağlar.
8 deneme

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 13 13
Toplam İş Yükü 125