AKTS - İleri İngilizce Konuşma Becerileri

İleri İngilizce Konuşma Becerileri (ENG395) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İleri İngilizce Konuşma Becerileri ENG395 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri .
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • MDB öğretim görevlileri / DML instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı ENG395, özellikle dinleme ve konuşma alanlarında İngilizce dil yeterliklerini geliştirmek isteyen orta/üstü ve bağımsız kullanıcı seviyesindeki öğrenciler için tasarlanmış seçmeli bir derstir. Bu ders, öğrencileri seviyelerine uygun hem akademik hem de profesyonel ortamlarda özgüvenli ifade için gerekli ileri düzey iletişim becerileri ile donatmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma • metinleri eleştirel bir şekilde okuyup yorumlar, • metinlerdeki temel argümanları ve destekleyici kanıtları belirleyebilir, • metinlerde ele alınan konularla ilgili farklı bakış açılarını tartışabilir, • okuma metinlerindeki ana fikirleri ve destekleyici ayrıntıları sözlü sunumlarda kullanmak üzere bulabilir ve özetleyebilir,
  • Dinleme • başkalarının bakış açılarını ve düşüncelerini dikkatle dinleyerek farklı bakış açılarını ve deneyimlerini ayır edebilir, • iletişim tarzlarındaki kültürel farklılıkları ayırt edebilir, • gerçek hayatta karşılaşılan sesli metinleri ve zorlukları deneyimlemek için podcast'ler, röportajlar, TED konuşmaları veya akademik dersler gibi özgün dinleme materyallerinden faydalanabilir,
  • Konuşma - Günlük konuşma becerileri: • sözlü iletişim tekniklerini kullanarak ve aktif dinleyerek günlük konuşmalara katılabilir, • Uygun sözlü ve beden dili kullanarak günlük ve iş ortamlarında sohbet becerilerini geliştirerek güçlü sosyal etkileşimde bulunabilir, • yakınlık kurmak ve kişilerarası ilişkileri güçlendirmek için kişisel hikayel, anekdot veya deneyimleri paylaşabilir, - Resmi konuşma becerileri: • resmi sunumlar sırasında görsel etkiyi ve izleyici katılımını artırmak için sunum araçlarını kullanarak etkili sunumlar planlayabilir, organize edebilir ve sunabilir, • izleyicileri belirli bir konu hakkında bilgilendirmek ve eğitmek ve onlara ana fikirleri veya konuları net bir şekilde anlamalarını sağlamak için çeşitli sunum türleri (bilgilendirici, ikna edici, gösterici, iş, motivasyon vb.) kullanabilecek, • hedef kitleye uygun dil, ton ve kelime dağarcığı gibi profesyonel telefon görgü kurallarını kullanarak fikir, bilgi ve istekleri telefonda açık ve net bir şekilde iletebilir, • kişisel, akademik ve iş ortamında bağlantılar kurmak için kişisel geçmişi, ilgi alanlarını, başarılarını ve hedeflerini etkili bir şekilde ileterek kendini tanıtan konuşmalar yapabilecek, • mesleki etkileşimlere yön vermek için etkili iletişim stratejileri sergileyerek iş toplantıları, müzakereler ve röportajlar gibi resmi senaryoları canlandırma yoluyla pratik edebilecek,
  • Yazma • ders, tartışma ve sunumlar sırasında sözlü verilen bilgilerin anlaşılması ve değerlendirilmesine yardımcı olmak için etkili not alma stratejileri uygulayabilir, • yazılı veya sözlü verilerden toplanan bilgileri aktif olarak sentezleyerek, özetleyerek ve yansıtarak notlar alabileceklerdir.
Dersin İçeriği Bu ders, öğrencilere çeşitli iletişimsel bağlamlarda etkili bir şekilde yer almak için mevcut becerilerini ilerletmeyi amaçlayan çeşitli etkinlikler sunar. Uygun biçim ve ifadelerin edinilmesini vurgulayarak, öğrencilerin akademik ya da profesyonel ortamlara güvenle katılmalarını ve konuşarak etkili olmalarını sağlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders Oryantasyonu Course Memo
2 Live and Learn! Ders Kitabı sayfa: 2-9
3 Live and Learn! Ders Kitabı sayfa: 10-17
4 Live and Learn! Ders Kitabı sayfa: 18-21
5 Bright Lights, Big City Ders Kitabı sayfa: 22-32
6 Bright Lights, Big City Ders Kitabı sayfa: 33-41
7 Money… Talks! Ders Kitabı sayfa: 42-52
8 Money… Talks! Ders Kitabı sayfa: 53-61
9 The Way We Live Ders Kitabı sayfa: 82-92
10 The Way We Live Ders Kitabı sayfa: 93-101
11 World Village Ders Kitabı sayfa: 114-120
12 Each to Their Own Ders Kitabı sayfa: 142-152
13 Each to Their Own Ders Kitabı sayfa: 153-161
14 Sunumlar
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. New Interactions 3, Mc Graw Hill ,2020
Diğer Kaynaklar 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış ek materyaller/ Supplemantary materials prepared by DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama 4 30
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 15
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir.
2 Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir.
3 Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir.
4 Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir.
5 Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir.
6 Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir.
7 Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir.
8 Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir.
9 Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir.
10 Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir.
11 Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama 3 1 3
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 2 2
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 100