AKTS - Gönüllülük Çalışmaları
Gönüllülük Çalışmaları (HUM204) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Gönüllülük Çalışmaları | HUM204 | Alan Dışı Seçmeli | 1 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Alan Gezi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin, eğitim hayatları süresince edindikleri bilgi, beceri ve birikimlerini kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek amacıyla: - Engelliler, dezavantajlı gruplar, sosyal veya ekonomi kaynaklı toplumsal göç ve afetler gibi sorunlar hakkında duyarlılık kazanmak. - Gönüllülük faaliyetlerine katılım sağlayarak, insani, sosyal, kültürel, ahlaki değerlerin ve becerilerin gelişmesini sağlamak. - Engelli yaşam, afet ve göç gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünürlük ve farkındalık yaratmak. - Gönüllülük alanında elde edilen sonuçları paylaşmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çocuklar, yaşlılar, engelliler ve dezavantajlı gruplar başta olmak üzere, zorluklarla karşılaşanlara destek amacıyla kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları bünyesinde oluşturulan yardım kuruluşlarının çalışmalarına gönüllü olarak katılmak, üniversite eğitiminden elde edilen kazanımları paylaşmak. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gönüllülük kavramı ve gönüllülük yönetimi. Temel gönüllülük alanlarının (Sağlık ve sosyal hizmetler, engelliler, afet ve acil durum, dezavantajlı gruplar, göç, çevre, eğitim ve kültür vb.) tanıtımı. | Konular hakkında gerekli bilgilerin hazırlanması. |
2 | Gönüllülük çalışmalarında etik, ahlaki, dini ve geleneksel değerler ve ilkeler. Gönüllülük çalışmalarıyla ilgili proje geliştirme. Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının yönetim ve organizasyonları. | Konular hakkında gerekli bilgilerin hazırlanması. |
3 | Gönüllülük çalışmaları kapsamında katılım sağlanacak olan kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının belirlenmesi. Çalışma gruplarının oluşturulması ve başkanlarının seçimi. | Katılım sağlanacak olan kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşları ile temas kurulması ve gerekli koordinasyonun yapılması. |
4 | Katılım sağlanacak olan kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarının çalışma alanları, hedefleri ve amaçları hakkında bilgilendirme yapılması. | Çalışma grupları tarafından gerekli bilgilerin oluşturulması. |
5 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllülük çalışmalarına katılım sağlanması. | Çalışma gruplarının, başkanların koordinatörlüğünde, katılım için gerekli koordinasyonu yapması. |
6 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllülük çalışmalarına katılım sağlanması. | Çalışma gruplarının, başkanların koordinatörlüğünde, katılım için gerekli koordinasyonu yapması. |
7 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllülük çalışmalarına katılım sağlanması. | Çalışma gruplarının, başkanların koordinatörlüğünde, katılım için gerekli koordinasyonu yapması. |
8 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllülük çalışmalarına katılım sağlanması. | Çalışma gruplarının, başkanların koordinatörlüğünde, katılım için gerekli koordinasyonu yapması. |
9 | Grup veya bireysel olarak uygulanacak olan gönüllülük çalışmalarının belirlenmesi ve yürütülmesinin planlanması. | Gönüllülük çalışmalarının belirlenmesi ve uygulamanın planlanması. |
10 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllülük çalışmalarının uygulanması. | Çalışma gruplarının, planlama kapsamında, gönüllülük çalışmalarını yürütmesi. |
11 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllülük çalışmalarının uygulanması. | Çalışma gruplarının, planlama kapsamında, gönüllülük çalışmalarını yürütmesi. |
12 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllülük çalışmalarının uygulanması. | Çalışma gruplarının, planlama kapsamında, gönüllülük çalışmalarını yürütmesi. |
13 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllülük çalışmalarının uygulanması. | Çalışma gruplarının, planlama kapsamında, gönüllülük çalışmalarını yürütmesi. |
14 | Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllülük çalışmalarının uygulanması. | Çalışma gruplarının, planlama kapsamında, gönüllülük çalışmalarını yürütmesi. |
15 | Yapılan gönüllülük çalışmalarının, gruplar tarafından sunumunun yapılması. | Yapılan çalışmaları, kazanımları, çıkan sonuçları ve yaratılan faydaları içerecek şekilde sunumların hazırlanması. |
16 | Yapılan çalışmaların gruplar tarafından sunumunun yapılması. | Yapılan çalışmaları, kazanımları, çıkan sonuçları ve yaratılan faydaları içerecek şekilde sunumların hazırlanması. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. https://www.aile.gov.tr (Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri, Şehit Yakınları ve Gaziler Genel Müdürlüğü, Aile ve Toplum Hizmetleri Genel Müdürlüğü) |
---|---|
2. https://ankara.bel.tr/sosyal-hizmetler (Sokakta Çalışan Çocuklar Merkezi, Engelli Hizmetleri, Yaşlı Hizmetleri ve Şefkat Evleri) https://www.sivilsayfalar.org/stk/page/0 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 5 | 30 |
Alan Çalışması | 4 | 30 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 10 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir. | |||||
2 | Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir. | |||||
3 | Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir. | |||||
4 | Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir. | |||||
5 | Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir. | |||||
6 | Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir. | |||||
7 | Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir. | |||||
8 | Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir. | |||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 5 | 3 | 15 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 5 | 3 | 15 |
Derse Özgü Staj | 4 | 3 | 12 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 11 | 11 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 101 |