AKTS - Sağlıkta İletişim
Sağlıkta İletişim (NURS203) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sağlıkta İletişim | NURS203 | Alan Dışı Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin iletişimin temel kavramlarını ve insan davranışlarını anlamasını, meslek yaşantısında hasta, hasta yakını ve ekip içi iletişimde doğru iletişim tekniklerinden yararlanabilmesini ve günlük hayatta sağlıklı insan ilişkileri kurabilmesini sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İletişimin tanımı ve temel kavramları, davranış türleri, dinleme, algılama ve yorumlama, empati, sağlık personelinin hasta ile iletişimi, iletişim engelleri, başarılı iletişim teknikleri, özel durumlarda iletişim, ekip içi iletişim, iletişim çatışmaları, stres ile baş etme, problem çözme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programın tanıtılması: Sağlıkta iletişimin tanımı ve önemi | Kaynaklardan konunun okunması |
2 | İletişimde temel kavramlar | Kaynaklardan konunun okunması |
3 | Sağlıkta etkili iletişim becerileri | Kaynaklardan konunun okunması |
4 | Engelleri aşmak: İnterdisipliner profesyonel iletişimde model kullanımı | Kaynaklardan konunun okunması |
5 | Ara Sınav | Kaynaklardan konunun okunması |
6 | Hastayla iletişim: Güven ilişkisi kurmak | Kaynaklardan konunun okunması |
7 | Aile üyeleriyle iletişim: Bütüncül bakıma ulaşmak | Kaynaklardan konunun okunması |
8 | Özel gruplarla iletişim: Pediatrik hastalar | Kaynaklardan konunun okunması |
9 | Özel gruplarla iletişim: Geriatrik hastalar | |
10 | Özel gruplarla iletişim: Zorlu hastalar ve aileler | Kaynaklardan konunun okunması |
11 | Rol yapma senaryo örneği | Kaynaklardan konunun okunması |
12 | Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi | Kaynaklardan konunun okunması |
13 | Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi | Kaynaklardan konunun okunması |
14 | Rol yapma senaryosu - öğrenci aktivitesi | Kaynaklardan konunun okunması |
15 | Hazırlık Haftası | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. |
---|---|
2. Ray, E. B., & Donohew, L. (2013). Communication and health: Systems and applications. Routledge. | |
3. Dökmen, Ü.,(2016), İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi, İstanbul. | |
4. Arnold, E. C., & Boggs, K. U. (2015). Interpersonal Relationships-E-Book: Professional Communication Skills for Nurses. Elsevier Health Sciences. | |
5. Ray, E. B., & Donohew, L. (2013). Communication and health: Systems and applications. Routledge. | |
Diğer Kaynaklar | 6. Alvarado, K, Lee, R, Christoffersen, E, Fram, N, Boblin, S, Poole, N, Lucas, J & Forsyth, S 2006, ‘Transfer of Accountability: Transforming Shift Handover to Enhance Patient Safety’, Healthcare Quarterly, vol. 9, pp. 75-9 |
7. Ahern, G, 2017, ‘The Art of Active Listening’ | |
8. Ausmed Editorial Team 2016, ‘10 Tips to Enhance Communication at Shift Handover’, 27 October, | |
9. Australian Commission on Safety and Quality in Health Care 2018, ‘6. Communicating for Safety Communication at Clinical Handover: Clinical Handover Action 6.7’, NSQHS Standards | |
10. Burke, N 2016, ‘Nursing Paediatric Patients - Effective Procedural Communication’ | |
11. Duff, A, Gaskell, S, Jacobs, K, & Houghton, J 2012, ‘Management of Distressing Procedures in Children and Young People: Time to Adhere to the Guidelines’, Archives of Disease in Childhood, vol. 97, no. 1, pp. 1-4 | |
12. The Gerontological Society of America n.d., Communicating with Older Adults, GSA | |
13. Grohol, JM 2018, ‘Become a Better Listener: Active Listening’, PsychCentral | |
14. Hall, ET 1966, ‘Distances in Man’, The Hidden Dimension | |
15. Hodgkinson, K 2017, Talking with Children About a Parent or Guardian’s Cancer Diagnosis | |
16. Hodgkinson, K 2015, Communicating with Patients | |
17. Lampert, L 2016, ‘How to Handle Difficult Patients’ | |
18. Lampert, L 2016, Communicating with Doctors | |
19. Lampert, L 2015, Communicating with Older Patients | |
20. Lampert, L 2015, ‘Communicating with Children in Healthcare’ | |
21. Lampert, L 2015, ‘Communicating with Dying Patients’ | |
22. Lampert, L 2015, ‘Communicating with a Patient’s Family and Friends’ | |
23. Lampert, L 2016, ‘How to Be Assertive’ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir. | |||||
2 | Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir. | |||||
3 | Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir. | |||||
4 | Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir. | |||||
5 | Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir. | |||||
6 | Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir. | |||||
7 | Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir. | |||||
8 | Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir. | |||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 100 |