AKTS - Serbest Seramik Şekillendirme
Serbest Seramik Şekillendirme (ART252) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Serbest Seramik Şekillendirme | ART252 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere bir sanat disiplini olan seramiğin, temel üretim tekniklerini uygulamalı olarak göstermek ve kendilerinin de uygulama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Seramik çamuru; elle şekillendirmeye yardımcı malzemeler; form tasarımları örnek alınarak seramik çamurunu serbest elle şekillendirme; bireysel yaratıcılığı sınırlamadan özgün seramik formlar oluşturabilme; seramik çamurunu kullanarak serbest şekillendirme yöntemi ile iki veya üç boyutlu biçim tasarımları oluşturma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik nedir, insan hayatına katkıları ve önemi ve seramik sanatının sanat tarihindeki yerinin kısaca gözden geçirilmesi, geçmişten günümüze seramik gereçler, Ulusal ve uluslararası seramik sanatçıları hakkında genel bilgi. Ders alan bilgisinin genel olarak açıklanması. Ders içeriğinin ve gereçlerinin bilgisinin verilmesi. | |
2 | Seramik çamuru ile tanışma, seramik materyalini ve şekillendirme gereçlerini tanıma. Temel seramik tekniklerinin genel olarak anlatılması. | Gerekli materyallerin temin edilmesi |
3 | Temel seramik şekillendirme tekniklerinin bilgisi ve örnekler ile uygulatılması. 1.Parmak yöntemi 2.Sosis tekniği 3.Plaka tekniği 4.Bordür tekniği 5.Boyama ve fırınlama bilgisi. | |
4 | Hedeflenen asıl çalışma için eskiz tasarımının yapılması. | |
5 | Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. | |
6 | Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. | Eskiz yapılması |
7 | Ara Değerlendirme | |
8 | Negatif pozitif biçimlerin uyumu bilgisi. İki ve daha fazla farklı biçimin kompozisyonu bilgisi ve uygulaması. | Uygulamaya devam edilmesi |
9 | Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. | Uygulamaya devam edilmesi |
10 | Hazırlanan eskizlerin seçilen teknik/teknikler doğrultusunda uygulanması. | Uygulamaya devam edilmesi |
11 | Rölyef çalışması. Tasarladıkları eskizlerin uygulatılması. | |
12 | Rölyef çalışması. Tasarladıkları eskizlerin uygulatılması. | |
13 | Yapılan çalışmaların tamamlanması (kurutulması, boyanması, sırlanması…) | |
14 | Yapılan çalışmaların pişirilmesi. | |
15 | Sergi hazırlıkları ve yapılan çalışmaların sergilenmesi. | Sergi hazırlıkları. |
16 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Arcasoy, A. (1983). Seramik Teknolojisi. İstanbul: M.Ü., G.S.F., Seramik Bölümü Yayınları, No:1. |
---|---|
2. Barnard, M. (2002). Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınları. | |
3. Fischer, E. (1995). Sanatın Gerekliliği. (Çev: Cevat Çapan). İstanbul: Payel Yayınları. | |
4. Flynn, M. (2002). Ceramics Figures. London: A&C Black. | |
5. Mansfield, J. (1991). Salt-Glaze Ceramics. London: A&CBlack. | |
6. May, R. (2001). Yaratma Cesareti. İstanbul: Metis Yayınları. | |
7. Mülayim, S. (1994). Sanata Giriş. İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | |
8. Tansuğ, S. (1988). Sanatın Görsel Dili. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
9. Yılmabaşar, J. (1980). Jale Yılmabaşar Seramikleri ve Yöntemleri. Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi. | |
10. Watson, O. (2004). Ceramics From Islamic Lands. London: Thames&Hudson. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | 12 | 40 |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 29 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Diyetisyenlik eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde, sağlığın geliştirilmesi, hastalıkların önlenmesi ve gerektiğinde tedavisi için kullanabilir. | |||||
2 | Beslenme ve diyetetik alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, bu alana özgü bilgisayar programlarını ilgili teknoloji ve eğitim araçlarını kullanarak değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşabilir. | |||||
3 | Beslenmeye dayalı sağlık sorunlarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirleyebilir, sorunların çözümü için mesleki ve etik değerleri gözeterek ve toplum katılımını sağlayarak çözümü için stratejiler plan ve programlar geliştirebilir. | |||||
4 | Bireylerin besin tüketim durumlarını analiz edebilir, yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık, kişisel özellikler ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak bireye özgü beslenme planları oluşturabilir ve onları bu yönde eğitebilir. | |||||
5 | Besinlerin içerdiği tüm ögeleri tanımlayıp bu ögelerin sağlık ve hastalıklarla ilişkilerini kurabilir ve bireylere besin seçiminde yardımcı olabilir. | |||||
6 | Edindiği bilgiler yardımıyla çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel sorumluluk alabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile işbirliği yapabilir. | |||||
7 | Ailesel ve kurumsal besin hazırlama ve pişirme sırasında oluşabilecek besin kayıplarını en aza indirecek yöntemleri açıklayabilir. | |||||
8 | Özel beslenme gerektiren durumlarda kullanılabilecek diyet düzenlemeleri yapabilir. | |||||
9 | Beslenme politikalarını, gıda mevzuatını tartışabilir, dünya ve ülke deneyimlerini karşılaştırabilir. | |||||
10 | Bireylerin ve grupların yeterli, dengeli ve sağlıklı beslenmelerini sağlamak üzere eğitim programları düzenleyebilir ve eğitim için gerekli iletişim yöntemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. | |||||
11 | Ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 6 | 2 | 12 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 |