AKTS - Otomotiv Mühendisliğinde Bitirme Projesi I
Otomotiv Mühendisliğinde Bitirme Projesi I (AE431) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Otomotiv Mühendisliğinde Bitirme Projesi I | AE431 | 7. Dönem | 1 | 4 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
ME210 ve ME316 |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Otomotiv mühendisliği kavramları üzerine edinilen bilgiler kullanılarak, proje tasarım ve yönetim deneyiminin kazandırılması amaçlanmıştır. Tüm tasarım faaliyetlerinin belirtilen kurallara, düzenlemelere, standartlara, gerçekçi kısıtlamalara ve koşullara uygun olarak gerçekleştirilmesi tasarlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kurallara, düzenlemelere, standartlara, teknik şartnamelere uygun bir şekilde, gerçekçi kısıtlama ve koşullar gözetilerek bir ekip çalışması ile gerçekleştirilen bir projenin mühendislik tasarım aşamaları; proje yönetimi, iş programı, maliyet analizi, satınalma planlaması, sponsorluk faaliyetleri gibi temel konular bu dersin tamamlayıcı kavramları; yarıyıl sonunda kapsamlı bir rapor ve tüm etkinlik faaliyetlerini kapsayan bir sunum. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitirme Projesine Giriş I Proje konularının duyurulması, proje ekiplerinin organizasyonu. | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
2 | Bitirme Projesine Giriş I Proje ekiplerinin organizasyonu | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
3 | MS Project'te Tasarım ve Proje Planlama Teori ve uygulamalar | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
4 | MS Project'te Tasarım ve Proje Planlama Teori ve uygulamalar | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
5 | Projenin organizasyonu, tasarımı ve planlaması ile ilgili ekip sunumları. Sunum değerlendirme Raporu 1. | |
6 | Bir aracın tasarımında teknik şartnameler, kurallar, düzenlemeler ve standartlar (Bölüm 1), | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
7 | Bir aracın tasarımında teknik özellikler, kurallar, düzenlemeler ve standartlar (Bölüm 2), Bölüm 1 ile ilgili Küçük Sınav 1. | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
8 | Bir aracın tasarımında teknik özellikler, kurallar, düzenlemeler ve standartlar (Bölüm 3). Bölüm 2 ile ilgili Küçük Sınav 2. | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
9 | Sponsorluk faaliyetleri. Bölüm 3 ile ilgili Küçük Sınav 3. | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
10 | Tasarım/ Proje ve Mühendislik Maliyet Hesaplanması | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
11 | Tasarım hesaplama, analiz, tasarım maliyeti, sponsorluk faaliyetleri ve proje ilerleme raporu ile ilgili ekip sunumları Sunum değerlendirme Raporu 2. | |
12 | Dinamometrede Motor Karakteristik Testi (ECT). Rapor No 3 | |
13 | Yardımcı parça tasarımı. | |
14 | Poster etkinlikleri | Moodle web sitesinde verilen ders notları ve sunumlar |
15 | Sözlü ve poster sunumlar | |
16 | Sözlü ve poster sunumlar |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. 1. David Crolla, “Automotive Engineering, 1st Edition, Powertrain, Chassis System and Vehicle Body”, ISBN: 9781856175777, Elsevier, Imprint: Butterworth-Heinemann, P/834, July 2009. |
---|---|
2. 3. Richard Stone, Jeffrey K. Ball, “Automotive Engineering Fundamentals”, SAE International, 2004. | |
3. 4. Don Goodsell, “Dictionary of Automotive Engineering, 2nd Edition”, Society of Automotive Engineers, ISBN-10: 1560916834, ISBN-13: 978-1560916833, 09.1995. | |
4. 5. Yangsheng Xu, Jingyu Yan, Huihuan Qian, Tin Lun Lam, “Hybrid Electric Vehicle Design And Control: Intelligent Omnidirectional Hybrids”, Edition 1, ISBN:9780071826822, eBook, 09.2013. | |
Diğer Kaynaklar | 5. 2. FSAE_Rules Book |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | 1 | 10 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 15 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 1 | 40 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 10 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislik disiplinlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | ||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | ||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | ||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya mühendislik disiplinlerine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | ||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | ||||
7 | (a) Effective oral and written communication skills; the ability to write a report properly, understand previously written reports, prepare design and manufacturing reports, deliver influential presentations, give unequivocal instructions, and carry out the instructions properly. (b) The knowledge of, at least, one foreign language; the ability to write a report properly, understand previously written reports, prepare design and manufacturing reports, deliver influential presentations, give unequivocal instructions, and carry out the instructions properly in this foreign language. | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | ||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | ||||
12 | (a) (i) Akışkanlar mekaniği, (ii) ısı transferi, (iii) üretim süreçleri, (iv) elektronik ve kontrol, (v) taşıt elemanları tasarımı, (vi) taşıt dinamiği, (vii) taşıt tahrik ve güç sistemleri, (viii) otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve (ix) taşıt doğrulama testleri konularında bilgi. (b) Bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi. | X | ||||
13 | Kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi. | X | ||||
14 | Taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 5 | 70 |
Laboratuar | 1 | 6 | 6 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 4 | 2 | 8 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Projeler | 3 | 5 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 13 | 13 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 124 |