AKTS - 20. Yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Şiiri

20. Yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Şiiri (ELIT401) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
20. Yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Şiiri ELIT401 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 7
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı yirminci yüzyıl ve çağdaş İngiliz şiirini tarihsel, kültürel ve edebi bağlamı içinde incelemektir. Derste önce dönem incelenmekte, daha sonra başlıca şairler ve şiirleri ele alınarak modern İngiliz şiirindeki akımlar, eğilimler ve gelişmeler biçim ve içerik açısından çalışılmaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • modern İngiliz şiirinin genel özelliklerini ve çeşitli vasıflarını bilirler
  • modern İngiliz şiiri ile tarihsel, edebi ve kültürel bağlamı arasındaki bağlantıyı kavramışlardır.
  • şiir okuma, kavrama ve inceleme yetilerini geliştirmişlerdir.
Dersin İçeriği 20. yüzyıl başından günümüze tarihsel, kültürel, edebi bağlam; modern İngiliz şiirindeki başlıca akımlar, eğilimler, şairler ve şiirler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Tarihi, Kültürel ve Edebi Bağlam "The Twentieth Century and After", The Norton Anthology of English Lıterature, Vol. II
2 Yirminci Yüzyıl Başı: Thomas Hardy, A.E. Housman Thomas Hardy, A.E. Housman
3 Birinci ve İkinci Dünya Savaşı Şiiri: Wilfred Owen, Keith Douglas Wilfred Owen, Keith Douglas
4 Modernizm: T.S. Eliot T.S.Eliot
5 T.S. Eliot ve Modernist Şiir T.S. Eliot
6 W.B. Yeats'ın Şiirleri W.B. Yeats
7 1930'larda şiir: W.H. Auden, Louis MacNeice Auden, MacNeice
8 Ara Sınav Tekrar
9 1940'larda şiir: Dylan Thomas Dylan Thomas
10 Movement Şiiri: Philip Larkin Philip Larkin
11 Kadın Şairler: Stevie Smith, Carol Ann Duffy Smith, Duffy
12 Ted Hughes'un Şiirleri Ted Hughes
13 İrlanda Şiiri: Seamus Heaney Seamus Heaney
14 Sömürgecilik Sonrası Şiir: Kamau Brathwaite Kamau Brathwaite
15 Genel Değerlendirme Tüm ders malzemesi
16 Final Sınavı Tekrar

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms.
2. Perrine, Laurence. Sound and Sense: An Introduction to Poetry
3. Whitehead, John. Hardy to Larkin: Seven English Poets
4. Lucas, John. Modern English Poetry from Hardy to Hughes.
5. Draper, R.P. An Introduction to Twentieth-Century Poetry in English
Ders Kitabı 6. The Norton Anthology of English Literature, Vol. II

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak.
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak.
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek.
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek.
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek.
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak.
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak.
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek.
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 6 6
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 179