AKTS - 20. Yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Şiiri
20. Yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Şiiri (ELIT401) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
20. Yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Şiiri | ELIT401 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı yirminci yüzyıl ve çağdaş İngiliz şiirini tarihsel, kültürel ve edebi bağlamı içinde incelemektir. Derste önce dönem incelenmekte, daha sonra başlıca şairler ve şiirleri ele alınarak modern İngiliz şiirindeki akımlar, eğilimler ve gelişmeler biçim ve içerik açısından çalışılmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 20. yüzyıl başından günümüze tarihsel, kültürel, edebi bağlam; modern İngiliz şiirindeki başlıca akımlar, eğilimler, şairler ve şiirler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Tarihi, Kültürel ve Edebi Bağlam | "The Twentieth Century and After", The Norton Anthology of English Lıterature, Vol. II |
2 | Yirminci Yüzyıl Başı: Thomas Hardy, A.E. Housman | Thomas Hardy, A.E. Housman |
3 | Birinci ve İkinci Dünya Savaşı Şiiri: Wilfred Owen, Keith Douglas | Wilfred Owen, Keith Douglas |
4 | Modernizm: T.S. Eliot | T.S.Eliot |
5 | T.S. Eliot ve Modernist Şiir | T.S. Eliot |
6 | W.B. Yeats'ın Şiirleri | W.B. Yeats |
7 | 1930'larda şiir: W.H. Auden, Louis MacNeice | Auden, MacNeice |
8 | Ara Sınav | Tekrar |
9 | 1940'larda şiir: Dylan Thomas | Dylan Thomas |
10 | Movement Şiiri: Philip Larkin | Philip Larkin |
11 | Kadın Şairler: Stevie Smith, Carol Ann Duffy | Smith, Duffy |
12 | Ted Hughes'un Şiirleri | Ted Hughes |
13 | İrlanda Şiiri: Seamus Heaney | Seamus Heaney |
14 | Sömürgecilik Sonrası Şiir: Kamau Brathwaite | Kamau Brathwaite |
15 | Genel Değerlendirme | Tüm ders malzemesi |
16 | Final Sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms. |
---|---|
2. Perrine, Laurence. Sound and Sense: An Introduction to Poetry | |
3. Whitehead, John. Hardy to Larkin: Seven English Poets | |
4. Lucas, John. Modern English Poetry from Hardy to Hughes. | |
5. Draper, R.P. An Introduction to Twentieth-Century Poetry in English | |
Ders Kitabı | 6. The Norton Anthology of English Literature, Vol. II |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 179 |