AKTS - 20. yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Romanı
20. yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Romanı (ELIT402) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
20. yüzyıl ve Çağdaş İngiliz Romanı | ELIT402 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders yirminci yüzyıl başından itibaren yazılmış modernist ve postmodernist romanları inceler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Modernist ve postmodernist roman. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları | Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları |
2 | Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları | Yirminci Yüzyıl İngiliz Toplumu ve Yirminci Yüzyıl Edebi Akımları |
3 | James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man | A Portrait of the Artist as a Young Man |
4 | James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man | James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man |
5 | James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man | James Joyce. A Portrait of the Artist as a Young Man |
6 | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway |
7 | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway |
8 | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway | Virginia Woolf. Mrs. Dalloway |
9 | Ara sınav | Ara sınav |
10 | Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry | Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry |
11 | Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry | Winterson, Jeanette. Sexing the Cherry |
12 | Buchi Emecheta. Kehinde | Buchi Emecheta. Kehinde |
13 | Buchie Emecheta. Kehinde | Buchie Emecheta. Kehinde |
14 | John Fowles. French Lieutenant's Woman | John Fowles. French Lieutenant's Woman |
15 | John Fowles. French Lieutenant's Woman | John Fowles. French Lieutenant's Woman |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | All novels |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. James Joyce, A Portrait of the Artist as a Young Man |
---|---|
2. Virginia Woolf, Mrs. Dalloway | |
3. Jeanette Winterson, Sexing the Cherry | |
4. Buchi Emecheta, Kehinde | |
5. John Fowles. French Lieutenant's Woman |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 178 |