AKTS - Modern Edebi Teori ve Eleştiri

Modern Edebi Teori ve Eleştiri (ELIT404) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Modern Edebi Teori ve Eleştiri ELIT404 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 7
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders 20. yüzyılda edebi eleştirinin çeşitlerini, kazanımlarını ve gelişimlerini kronolojik sırada kapsar ve bunları çalışmayı amaçlar. Modern dönem edebi eleştiri bakımında özellikle zengin olduğundan, yazarlar, kritikler düşünürler ve ayrıca eleştiri biçimleri ya da eleştiri teorileri seçilecektir. Her eleştirel kuram bir edebi metne uygulanarak tarihsel bağlamın önemine ve katkısına dayanarak incelenecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Psikoanalitik, Marksist, Yapısalcı ve Yapısalcılık-Sonrası pek çok teorilerin temel kavramlarına aşina olacaklar.
  • Marksist ve Yeni-Tarihselcilik gibi kuramların ışığında “öteki” kavramı hakkındaki tartışmalara ulus, kültürel kimlik, ırk, emperyalizm ve cinsiyet açısından aşina olacaklar
  • farklı edebi teoriler açısından edebi metinlerin ayrıntılı bir okumasını yapacaklar
Dersin İçeriği 20. yüzyılda edebi eleştiri çeşitleri, kazanımları ve gelişimi

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Saussure'ün Görüşlerine Giriş Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
2 Yapısalcılık Comtemporary Literary Theory, s. 66-86
3 Marksist Eleştiri Comtemporary Literary Theory, s. 88-108
4 Marksist Eleştiri Modern Literary Theory, s. 53-60
5 Psikoanalitik Eleştiri Contemporary Literary Theory, s. 161-167
6 Psikoanalitik Eleştiri Literary Theory : An Anthology, Freud: The Uncanny, s. 154-167
7 Postyapısalcılık ve Yapısökümcü Eleştiri Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
8 Postyapısalcılık ve Yapısökümcü Eleştiri Contemporary Literary Theory, s. 170-184
9 Ara Sınav Tekrar
10 Feminist Eleştiri Literary Theory: An Anthology, s.596-611
11 Feminist Eleştiri Modern Literary Theory, s. 109-113
12 Yeni Tarihselcilik Contemporary Literary Theory, s. 184-195
13 Yeni Tarihselcilik Literary Theory: An Anthology, s. 466-486
14 Sömürgecilik Sonrası Literary Theory: An Anthology, s. 873-886
15 Okur Odaklı Eleştiri Contemporary Literary Theory, s. 47-64
16 Yarıyıl sonu sınavı Tekrar

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Philip Rice and Patricia Waugh, eds., Modern Literary Theory
2. Raman Selden, Widdowsen and Brooker Contemporary Literary Theory
3. Julie Rivkin and Michael Ryan, eds., Literary Theory: An Anthology
4. Raman Selden , Practicing Literary Theory and Literature
5. David Lodge, Nigel Wood, eds., Modern Criticism and Theory

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum 1 15
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak.
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak.
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek.
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek.
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek.
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak.
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak.
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek.
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 179