AKTS - Toplumsal Cinsiyet ve Edebiyat

Toplumsal Cinsiyet ve Edebiyat (ELIT430) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Toplumsal Cinsiyet ve Edebiyat ELIT430 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders toplumsal cinsiyet kavramını çoğunlukla İngiliz ve Amerikan Edebiyatı ve Kültüründen seçilen metinler üzerinden inceleyerek öğrencileri bu konuda bilinçlendirmeyi amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • cinsiyet ve toplumsal cinsiyet arasındaki farkları öğrenirler
  • edebiyatta ve kültürde toplumsal cinsiyet rollerinin oluşması ve pekiştirilmesi hakkında bilgi edinmek
  • Edebi ve kültürel metinlerde toplumsal cinsiyet konularını irdeleyelerek tartışırlar.
Dersin İçeriği Cinsiyet, toplumsal cinsiyet, ataerkil sistem, feminizm.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş; Ana Tanrıça Dönemi, Isis, vs. Ataerkinin oluşumu: Yunan mitleri: Hera, Truvalı Helen, Pandora; Adem'in ilk eşi Lilith, Adem'in ikinci eşi, vs. Giriş
2 Peri Hikayeleri: “Blue Beard” Charles Perrault” And Then The Prince Knelt Down and Tried to put the Glass Slipper on Cindrella’s Foot” Judith Viorst; “Gossip” Jake Allsop Peri Hikayeleri
3 “The Birth of Her First Child and Her First Vision” ve “Her Pride and Attempts To Start A Business”, Margery Kempe Norton Anth.Vol: I, pp.367-369 Norton Ant.Vol: I, pp.367-369
4 “To The Queen’s Most Exellent Majesty” Aemilia Lanyer, The Norton Antoloji, Vol:I s. 1282; “A Married State” Katherine Philips, Norton Antoloji
5 “A True Relation of My Birth,…,” The Epilogue to The Reader, Margaret Cavendish Norton Antoloji, pp. 1762-1765; “The Lover :A Ballad” Lady Mary Wortley Montagu, Norton Antoloji Vol:I, p.2580 Norton Antoloji
6 A Vindication of The Rights of Women A Vindication of The Rights of Women
7 “My Last Duchess Ferrara”, Robert Browning, The Norton Anthology,Vol:II,pp.1255-1256 “My Last Duchess Ferrara”
8 Ara Sınav
9 “To George Sand” : A Desire”; “To George Sand” : A Recognition” Elizabeth Barrett Browning The Norton Anthology, Vol:II 1083; “Livvie” Eudora Welty Fiction, Gwyn(ed) pp. 186-197 “To George Sand” : A Desire”; “To George Sand” : A Recognition” Elizabeth Barrett Browning
10 Trifles, Susan Glaspell Literature and Gender, pp.360-369 Trifles
11 “Cora Unashamed” Langston Hughes;; “Desiree’s Baby” Kate Chopin The Story and Its Writer p.316-320 “Cora Unashamed” Langston Hughes;; “Desiree’s Baby” Kate Chopin
12 The Subjection of Women John Stuart Mill, The Norton Anthology Vol:II pp.1061-1070 A Room of One’s Own , Virginia Woolf The Norton Anthology Vol: II pp.2092-2152 The Subjection of Women John Stuart Mill
13 “To The Room 19” Doris Lessing, The Norton Anthology , Vol: II, pp. 2544-2565 “To The Room 19” Doris Lessing
14 “Weekend Story” Fay Weldon “Weekend Story” Fay Weldon
15 The Chrysantemums John Steinbeck Fiction Gwyn (ed.) pp.165-174 The Chrysantemums John Steinbeck
16 Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Norton Anthology of English Literature Vols 1 and 2 (for primary sources)
2. Fiction A.S.Gwyn A Harper Collins Pocket Anthology, 1993
3. The Story and Its Writer Ann Charters (ed), Bedford Books , 1995
9. Literature and Gender Ed. By Lizbeth Goodman, Routledge, 1996.
11. World’s of Fiction R.Rubesnstein and C. Larson (eds) McMillan,1993
Diğer Kaynaklar 4. Working With Feminist Criticism Mary Eagleton, Blackwell, 1996
5. A Literature Of Their Own : From Charlotte Bronte to Doris Lessing, Virgo press,1995
6. An Introduction to Women’s Studies. Berly Madoc-Jones, (ed.)Blackwell, 1997
7. Feminist Criticism: Women as Contemporary Critics, Maggie Humm, St. Martin’s Press
8. Modern Feminisms, Maggie Humm, Columbia UP, 1992
10. A Reader’s Guide to Contemporary Feminism, Maggie Humm, Harvester, Wheatsheaf, 1994

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak.
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak.
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek.
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek.
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek.
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak.
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak.
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek.
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 135