AKTS - Psikoloji ve Edebiyat
Psikoloji ve Edebiyat (ELIT437) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Psikoloji ve Edebiyat | ELIT437 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Freud ve Jung'un psikanalitik kavram ve terimlerini edebi eserlerdeki yansımaları üzerinden anlatmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Öyküleri Freud ve Jung`un kuram ve kavramlarıyla psikanalitik açıdan inceleme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Freud'un Psikanalitik kuramına giriş | Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
2 | Introduction to Jungian Theories | Metin öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır. |
3 | Psikanalitik eleştiri, örnek inceleme | E. A Poe- "Black Cat" Shirley Jackson "Charles" |
4 | Freud: Yaratıcı yazarlar ve gündüz düşleri | 20th century Literary Criticism, s. 36-42 |
5 | Jung: Psikoloji ve Edebiyat | 20th century Literary Criticism, s. 174-188 |
6 | Kate Chopin "The Storm", James Joyce "Araby" | Fiction, s. 49-53, Dubliners, s. 29-36 |
7 | D.H. Lawrence- "Horse Dealer's Daughter" | Fiction, s.130-144 |
8 | D.H. Lawrence "Rocking Horse Winner" | The Portable Lawrence, s. 147-166 |
9 | Ara sınav | Tekrar |
10 | Alice Munroe "Wild Swans" | Fiction, s. 253-261 |
11 | Doris Lessing- "A woman on a Roof" | Fiction, s. 253-261 |
12 | Alice Walker- "Everyday use" | Fiction, s. 314-321 |
13 | Charles Perrault- "Blue Beard" | "Blue Beard" |
14 | Angela Carter- "The Courtship of Mr. Lyon" | Bloody Chamber and Other Stories, s. 43-55 |
15 | Ernest Hemingway- "The Short Happy Life of Mr. F. Macomber" | Worlds of Fiction, s. 484-505 |
16 | Yarı yıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Gwyn, R.S., Fiction: A Harper Collins Pocket Anthology. Harper Collins College Publishers, 1993. |
---|---|
2. Trilling, Diana.The Portable Lawrence. Penguin, 1977. | |
3. Carter, Angela. Bloody Chamber and Other Stories. Vintage, 2006. | |
4. Rubestein and Wilson, Worlds of Fiction. Macmillan Publishing Company, 1993. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 123 |