AKTS - Çağdaş Tiyatro Yazını
Çağdaş Tiyatro Yazını (ELIT303) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Tiyatro Yazını | ELIT303 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı 20. ve 21. yüzyıllardaki drama oyunlarını işlemektir. Çağdaş dramanın başlangıcı genellikle realizmin kurucusu Henrik Ibsen'e dayanır. Dolayısıyla, ders İngiliz dramasını 19. yüzyıldan günümüze sosyal, kültürel, politik ve edebi bağlamda ele alır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 20. yüzyıl Britanya tiyatrosunun seçili oyunlarını özellikle türe ait özellikleri ve her bir oyunun bağlı olduğu tiyatro hareketi çerçevesinde anlaşılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, kavramlar ve terimler | Öğretim elemanı tarafından verilen çalışma kağıdı |
2 | Shakespeare'den 20. yy'a kadar İngiliz Tiyatrosu | Öğretim elemanı tarafından verilen çalışma kağıdı (İngiliz Tiyatrosunda gerçeklik akımı) |
3 | İngiliz Tiyatrosu'nda gerçeklik akımı (H. Ibsen, G. B. Shaw) | Shaw- Candida |
4 | J. M. Synge- Riders to the Sea | J. M. Synge- Riders to the Sea (Çalışma Soruları) |
5 | John Osborne - Look Back in Anger | John Osborne - Look Back in Anger (Çalışma Soruları) |
6 | Uyumsuzluk Tiyatrosu H. Pinter - The Birthday Party | H. Pinter - The Birthday Party (Çalışma Soruları) |
7 | Epik Tiyatro (B. Brecht, J. Arden) | J. Arden, Segeant Musgrave's Dance (Çalışma Soruları) |
8 | Vahşet Tiyatro (E. Bond, A. Artaud) | E. Bond, Saved (Çalışma Soruları) |
9 | Ara Sınav | |
10 | E. Bond, Saved | E. Bond, Saved |
11 | Psikolojik ve Ritualistik Tiyatro | Peter Shaffer, Equus (Çalışma Soruları) |
12 | Feminist Tiyatro C. Churchill, Top Girls | C. Churchill, Top Girls (Çalışma Soruları) |
13 | Caryl Churchill, Top Girls | Caryl Churchill, Top Girls (Çalışma Soruları) |
14 | Azınlık Tiyatrosu | Hanif Kureishi, My Beautiful Laundrette (Çalışma Soruları) |
15 | Arasınav II | Arasınav için Çalışma Soruları |
16 | Final |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. G. Bernard Shaw - Candida |
---|---|
2. John Millington Synge - Riders to the Sea | |
3. John Osborne - Look Back in Anger | |
4. Harold Pinter - Birthday Party | |
5. John Arden - Sergeant Musgrave's Dance | |
6. Edward Bond - Saved | |
7. Peter Shaffer - Equus | |
8. Caryl Churchill - Top Girls | |
9. Hanif Kureishi - My Beautiful Laundrette |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 |