AKTS - Bilim Kurgu ve Fantastik Edebiyat
Bilim Kurgu ve Fantastik Edebiyat (ELIT211) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilim Kurgu ve Fantastik Edebiyat | ELIT211 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri bilim kurgu ve fantezi türlerinin gelişimi hakkında bilgilendirmek ve okuma listesindeki roman ve hikayeler aracılığı ile bu türleri daha iyi tanımalarını sağlamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Bilim kurgu ve Fantazi türlerinin tarihsel gelişimi, farklı metinlerin incelenmesi |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, fantezi ve bilim kurgu türlerinin tarihsel gelişimi ve birbirlerinden farkları, ortak yönleri | |
2 | Fantastik edebiyat ve Bilim Kurgu türleri (mitten masala, zaman yolculuğundan siborglara) | |
3 | İlk bilim kurgu romanı olarak Frankenstein | |
4 | H.G. Wells The Island of Dr. Moreau | |
5 | Frankenstein ve The Island of Dr. Moreau--karşılaştırmalı analiz- deli bilim"adamı", ilk siborglar, tanrıyı oynamak, kadın karakterlerin yokluğu ya da sessizliği vb | |
6 | Ütopya ve Distopya türlerinin gelişimi ve özellikleri | |
7 | George Orwell Bin Dokuz Yüz Seksen Dört | |
8 | Bin Dokuz Yüz Seksen Dört | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Woman on the Edge of Time, Marge Piercy, Feminizm, sömürgecilik sonrası, fantezi+bilim kurgu | |
11 | Blade Runner- Film Gösterimi | |
12 | Sınıf içi tartışma--androidler, siborglar ve robotlar. İnsan olmak ne demek? Siborgizasyonun ve sanal gerçekliğin yan etkileri | |
13 | The Girl Who was Plugged In | |
14 | J.R.R Tolkien The Hobbit, mecazi bir tür olarak fantezi | |
15 | The Hobbit | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 3. James, Edward. The Cambridge Companion to Science Fiction. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. |
---|---|
4. Allen, Judy. Fantasy Encyclopedia. London: Kingfisher Publication, 2005. | |
Ders Kitabı | 5. Mary Shelly Frankenstein, or Modern Prometheus |
6. H.G. Wells The Island of Dr. Moreau | |
7. George Orwell Nineteen Eighty-Four | |
8. J.R.R. Tolkien The Hobbit | |
9. James Tiptree Jr. "The Girl Who was Plugged In" | |
10. Marge Piercy Woman on the Edge of Time |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 25 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |