AKTS - 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı

17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı (ELIT208) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı ELIT208 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı İngiliz edebiyatına 17. yy'da hakim olan edebiyat ve düşünce akımlarını dönemin önde gelen düşünürleri ve edebiyatçılarının eserleri ile örneklemek ve incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrencileri dönemin tarihi, sosyal, kültürel, edebi ve düşünsel oluşumları hakkında bilgilendirmek
  • Dönemin şair, yazar ve düşünürlerini eserleri ile tanımak ve incelemek
  • Bir edebi eserin nasıl inceleneceğini öğrenmek
  • Bir edebi eseri yorumlama becerisi kazanmak
  • Öğrencilere 17.yy. metinlerini anlamalarını sağlayacak temel bilgileri vermek
Dersin İçeriği 17. yüzyıl İngiltere`si hakkında temel bilgiler: edebi, sosyal, kültürel, tarihi oluşumlar ve akımlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 17.yy hakkında genel bilgi. Dönemin önemli şiir ve düzyazı akımları hakkında genel bilgi The Norton Anthology
2 Ben Jonson: Timber or Discoveries ve şiirlerinden bir seçki The Norton Anthology
3 Robert Herrick & Thomas Carew şiirlerden seçmeler The Norton Anthology
4 Sir John Suckling & Richard Lovelace Şiirlerinden seçmeler The Norton Anthology
5 John Donne: Meditation 17, şiirlerinden seçmeler The Norton Anthology
6 Francis Bacon: Of Marriage and Single Life The Norton Anthology
7 George Herbert şiirlerinden seçmeler The Norton Anthology
8 Ara sınav The Norton Anthology The Routledge History of Britain
9 Andrew Marvell şiirlerinden seçmeler The Norton Anthology
10 Thomas Hobbes: Leviathan The Norton Anthology
11 John Locke: An Essay Concerning Human Understanding The Norton Anthology
12 Edward Hyde: The Character of Oliver Cromwell The Norton Anthology
13 Robert Burton: The Anatomy of Melancholy The Norton Anthology
14 John Bunyan: The Pilgrim's Progress The Norton Anthology
15 John Dryden: The Art of Satire & In Praise of Chaucer The Norton Anthology
16 Final Sınavı The Norton Anthology

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Norton Anthology of English Literature Vol. I
2. The Routledge History of Britain

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak.
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak.
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek.
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek.
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek.
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak.
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak.
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek.
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 150