AKTS - 17. ve 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatından Seçmeler
17. ve 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatından Seçmeler (ELIT202) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
17. ve 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatından Seçmeler | ELIT202 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngiliz edebiyatına 17 ve 18.yüzyıllarda hakim olan edebiyat ve düşünce akımlarını dönemin önde gelen edebiyatçılarının eserleri ile örneklemek ve incelemektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | 17. ve 18. yüzyıl İngiltere?si hakkında temel bilgiler: sosyal, tarihi, kültürel oluşumlar; Donne, Jonson, Bacon, Hobbes, Locke, Dryden, Bunyan, Swift, Johnson gibi dönemin önde gelen yazarlarına ait metinler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 17-18. yy. İngiliz edebiyatına genel bakış: dönemin tarihi, edebi, sosyo-kültürel, siyasi oluşumları ve etkileri | The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, 6. basım |
2 | Ben Jonson: "Timber or Discoveries" | The Norton Anthology of English Literature, s.1254-1257 |
3 | John Donne: "Meditation 17" | The Norton Anthology of English Literature, s.1123-1124 |
4 | Francis Bacon: "Of Truth" | The Norton Anthology of English Literature, s. 1258 |
5 | Francis Bacon: "Of Marriage and Single Life" | The Norton Anthology of English Literature, s. 1260 |
6 | Thomas Hobbes: Leviathan-"The Introduction" and "The Artificial Man" | The Norton Anthology of English Literature, s. 1659-60 |
7 | John Locke: "An Essay Concerning Human Understanding" | The Norton Anthology of English Literature, s. 1757-1761 |
8 | Ara sınav | Tekrar |
9 | 18. yy Restorasyon Dönemi John Dryden: "An Essay of Dramatic Poesy" | The Norton Anthology of English Literature, s. 1838-1844 |
10 | John Bunyan: The Pilgrim's Progress | The Norton Anthology of English Literature, s. 1856-64 |
11 | John Bunyan: The Pilgrim's Progress | The Norton Anthology of English Literature, s. 1856-64 |
12 | Ara sınav | Tekrar |
13 | Jonathan Swift: "A Modest Proposal" | The Norton Anthology of English Literature, s. 2181-2187 |
14 | Jonathan Swift: "A Modest Proposal" | The Norton Anthology of English Literature, s. 2181-2187 |
15 | Samuel Johnson: From The Preface to Shakespeare "Shakespeare's Excellence, General Nature" | The Norton Anthology of English Literature, s. 2393 |
16 | Genel sınav | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M.H. Gen. Ed.The Norton Anthology of English Literature. Vol I. 6th ed.New York: W.W. Norton & Company, 1993. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 20 | 40 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 80 |