AKTS - 17. ve 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatından Seçmeler

17. ve 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatından Seçmeler (ELIT202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
17. ve 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatından Seçmeler ELIT202 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı İngiliz edebiyatına 17 ve 18.yüzyıllarda hakim olan edebiyat ve düşünce akımlarını dönemin önde gelen edebiyatçılarının eserleri ile örneklemek ve incelemektir
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • döneme hakim olan sosyal, kültürel ve entellektüel oluşumlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • Dönemin nesir eserlerini tanır ve incelerler.
  • Bir edebi eserin nasıl inceleneceğini öğrenir.
  • Edebi bir eseri yorumlama becerisini kazanır.
  • 17-18. yy. nesir eserlerini anlar.
Dersin İçeriği 17. ve 18. yüzyıl İngiltere?si hakkında temel bilgiler: sosyal, tarihi, kültürel oluşumlar; Donne, Jonson, Bacon, Hobbes, Locke, Dryden, Bunyan, Swift, Johnson gibi dönemin önde gelen yazarlarına ait metinler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 17-18. yy. İngiliz edebiyatına genel bakış: dönemin tarihi, edebi, sosyo-kültürel, siyasi oluşumları ve etkileri The Norton Anthology of English Literature, cilt 1, 6. basım
2 Ben Jonson: "Timber or Discoveries" The Norton Anthology of English Literature, s.1254-1257
3 John Donne: "Meditation 17" The Norton Anthology of English Literature, s.1123-1124
4 Francis Bacon: "Of Truth" The Norton Anthology of English Literature, s. 1258
5 Francis Bacon: "Of Marriage and Single Life" The Norton Anthology of English Literature, s. 1260
6 Thomas Hobbes: Leviathan-"The Introduction" and "The Artificial Man" The Norton Anthology of English Literature, s. 1659-60
7 John Locke: "An Essay Concerning Human Understanding" The Norton Anthology of English Literature, s. 1757-1761
8 Ara sınav Tekrar
9 18. yy Restorasyon Dönemi John Dryden: "An Essay of Dramatic Poesy" The Norton Anthology of English Literature, s. 1838-1844
10 John Bunyan: The Pilgrim's Progress The Norton Anthology of English Literature, s. 1856-64
11 John Bunyan: The Pilgrim's Progress The Norton Anthology of English Literature, s. 1856-64
12 Ara sınav Tekrar
13 Jonathan Swift: "A Modest Proposal" The Norton Anthology of English Literature, s. 2181-2187
14 Jonathan Swift: "A Modest Proposal" The Norton Anthology of English Literature, s. 2181-2187
15 Samuel Johnson: From The Preface to Shakespeare "Shakespeare's Excellence, General Nature" The Norton Anthology of English Literature, s. 2393
16 Genel sınav Tekrar

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Abrams, M.H. Gen. Ed.The Norton Anthology of English Literature. Vol I. 6th ed.New York: W.W. Norton & Company, 1993.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 50
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak.
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek.
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak.
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek.
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek.
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek.
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek.
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak.
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak.
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek.
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 20 40
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 80