AKTS - Çağdaş Drama

Çağdaş Drama (ELIT509) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çağdaş Drama ELIT509 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, Batı Tiyatrosu'nda ortaya çıkan farklı türleri, bu türlerin ortaya çıkışına zemin hazırlayan tarihi ve toplumsal olayları ve Batı Tiyatrosu'nun Çağdaş İngiliz Tiyatrosu üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • çağdaş dramada gelişmeleri ve bu gelişmeleri hazırlayan şartları anlayabilirler,
  • 20. ve 21. yüzyılda yazılmış farklı oyunların türlerini ve özelliklerini bilirler,
  • oyunları tarihi ve kültürel açıdan yorumlayabilirler,
  • seçilen eserler üzerine akademik bir ödev yazabilirler.
Dersin İçeriği 20. ve 21. yüzyıl çağdaş tiyatrosu ve örnek oyunlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: 20. yüzyıl tiyatrosuna genel bakış Araştırma
2 Çağdaş Britanya'da politik gelişmeler Araştırma: Çağdaş Britanya'da politik gelişmeler
3 Çağdaş Britanya'da sosyal gelişmeler Araştırma: Çağdaş Britanya'da sosyal gelişmeler
4 George Bernard Shaw: Candida George Bernard Shaw: Candida
5 Henrik Ibsen: Nora Henrik Ibsen: Nora
6 Samuel Beckett: Waiting for Godot Samuel Beckett: Waiting for Godot
7 Harold Pinter: The Birthday Party Harold Pinter: The Birthday Party
8 Ara Sınav
9 Caryl Churchill: Cloud Nine Caryl Churchill: Cloud Nine
10 Edward Bond: Saved Edward Bond: Saved
11 John Arden: Sergeant Musgrave's Dance John Arden: Sergeant Musgrave's Dance
12 Mark Ravenhill: Shopping and Fucking Mark Ravenhill: Shopping and Fucking
13 Sarah Kane: Blasted Sarah Kane: Blasted
14 Martin McDonagh: The Beauty Queen of Leenane Martin McDonagh: The Beauty Queen of Leenane
15 Revision
16 Final Sınavı Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. G.B.Shaw. Candida
2. H.Ibsen.Nora
3. Samuel Beckett. Waiting for Godot
4. Harold Pinter. The Birthday Party
5. Caryl Churchill. Cloud Nine
6. Edward Bond. Saved
7. John Arden. Sergeant Musgrave’s Dance
8. Mark Ravenhill. Shopping and Fucking
9. Sarah Kane. Blasted
10. Martin McDonagh: The Beauty Queen of Leenane

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 2 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 2 12 24
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125