AKTS - Kültürde Özel Konular

Kültürde Özel Konular (ELIT527) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kültürde Özel Konular ELIT527 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders bilim kurgu ve fantezi edebiyatını tarihsel ve eleştirel biçimde inceler.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilim Kurgu ve Fantazi edebiyat türleri hakkında bilgi edinmek
  • Türün toplumsal ve siyasi yönlerini kavramak
  • Bilim Kurgu ve Fantazi edebiyat türlerinde yazılmış romanlara eleştirel yaklaşım getirebilmek
  • Bilim Kurgu ve Fantazi edebiyat üzerinde konuşabilmek ve yazabilmek
Dersin İçeriği Kültür kavramı ve ilgili konular.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giris, tur ozellikleri
2 Bilim kurgu ve fantazi edebiyatinin tarihsel gelisimi Marry Shelley’s Frankenstein
3 Gotik bilim kurgu: Frankenstein
4 "Novum" ve bilim kurgu: The Time Machine H. G. Wells’s The Time Machine
5 The Time Machine Zaman Makine'sinin en az bir film versiyonunu izleyin ve filmin cekildigi donemin ozelliklerinin filmde ne tur degisikliklere yol actigina dair bir odev hazirlayin
6 Aldous Huxley’s Brave New World Brave New World
7 Distopya ve bilim kurgu: George Orwell'in 1984 romani. Nineteen Eighty-four
8 Nineteen Eighty-four
9 Panopticon & Nineteen Eighty-four
10 (Post)kolonyalizm ve Doris Lessing'in The Making of the Representative for Planet 8 The Making of the Representative for Planet 8
11 Yeni Dunyalar Duslemek: The Making of the Representative for Planet 8, cont.
12 Fantazi-kadin ve fantazi edebiyati-feminizm: Jeannette Winterson'in Boating for Beginners Jeannette Winterson’s Boating for Beginners
13 Gecmis ve gelecek: Boating for Beginners Boating for Beginners
14 Kurgu ve bilim kurgu Final Makaleleri sunumu
15 Tekrar Tekrar
16 Final Sınavı Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Marry Shelley’s Frankenstein
2. . G. Wells’s The Time Machine
3. Aldous Huxley’s Brave New World
4. George Orwell’s Nineteen Eighty-four
5. , Doris Lessing’s The Making of the Representative for Planet 8
6. Jeannette Winterson’s Boating for Beginners

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 40
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 60
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128