AKTS - Romantik Şiir ve 19. Yüzyıl Şiiri

Romantik Şiir ve 19. Yüzyıl Şiiri (ELIT518) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Romantik Şiir ve 19. Yüzyıl Şiiri ELIT518 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, 19. yüzyıl Romantik ve Viktorya şiirini Romantik ve Viktorya Döneminden seçilen şiirler aracılığıyla tanıtmaktır
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 19. Yüzyıl İngiliz Romantik Şiiri konusunda bilgi kazanırlar.
  • 19. Yüzyıl Kültürünü anlayabilirler.
  • Viktorya Dönemi Şairleri ve Şiirleri konusunda bilgi kazanırlar.
  • Romantik ve Viktorya Dönemi Şiirinin benzerlik ve farklılıkları konusunda bilgi kazanırlar.
Dersin İçeriği 19. yüzyıl İngiliz Romantik akımı ve örnek şiirlerin incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Romantik Dönemin tarihi ve kültürel yapısı
2 Giriş: Romantik Dönemin tarihi ve kültürel yapısı
3 Giriş Romantik şiir kavramı ve şiir yorumu ve analizi
4 Blake, Songs of Innocence and of Experience, Wordsworth; Lyrical Ballads, Lines Written in Early Spring, Strange fits of passion have I known, She dwelt among the untrodden ways, I wandered lonely as a cloud, My heart leaps up. Coleridge, from Biographia Literaria, The Rime of the Ancient Mariner, To William Wordsworth, Kubla Khan.
5 Blake, Songs of Innocence and of Experience, Wordsworth; Lyrical Ballads, Lines Written in Early Spring, Strange fits of passion have I known, She dwelt among the untrodden ways, I wandered lonely as a cloud, My heart leaps up. Coleridge, from Biographia Literaria, The Rime of the Ancient Mariner, To William Wordsworth, Kubla Khan.
6 Coleridge; Byron, Don Juan, When we two parted.
7 Shelley, Mutability, Ozymandias, Ode to the West Wind. Keats, from Sleep and Poetry, On Seeing the Elgin Marbles, When I have fears that I may cease to be. Ode to a Nigthingale, Ode on a Grecian Urn.
8 Shelley, Mutability, Ozymandias, Ode to the West Wind. Keats, from Sleep and Poetry, On Seeing the Elgin Marbles, When I have fears that I may cease to be. Ode to a Nigthingale, Ode on a Grecian Urn.
9 Giriş Viktorya Şiiri
10 Tennyson; The Splendor Falls, Tears, Idle Tears, The Lady of Shalott, The Lotos-Eaters &Ulysses, In Memoriam, Browning, Porphyria’s Lover, Fra Lippo Lippi, Women and Roses,
11 Tennyson; The Splendor Falls, Tears, Idle Tears, The Lady of Shalott, The Lotos-Eaters &Ulysses, In Memoriam, Browning, Porphyria’s Lover, Fra Lippo Lippi, Women and Roses,
12 Arnold, Isolation. To Marguerite, To Marguerite- Continued, Dover Beach, Dante Gabriel Rossetti, My Sister’s Sleep, Pre-Raphelite Poetry,
13 Arnold, Isolation. To Marguerite, To Marguerite- Continued, Dover Beach, Dante Gabriel Rossetti, My Sister’s Sleep, Pre-Raphelite Poetry,
14 Fitzgerald, The Rubaiyat of Omar Khayyam.
15 Fitzgerald, The Rubaiyat of Omar Khayyam.
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. O’Flinn, Paul. How to Study Romantic Poetry, London: Macmillan, 2001.
2. Stafford, Fiona. Reading Romantic Poetry, Oxford: Wiley Blackwell, 2012.
3. Watson, J.R. English Poetry of the Romantic Period 1789-1830. 2nd ed. Longman: London & New York. 1992.
4. Abrams, M.H. (gen.ed.) The Norton Anthology of English Literature, Volume II. 6th ed. New York. London: W.W.Norton&Company, 1993.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 40
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 7 14
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 127